Dikten till Patrick

Framåt kvällen i lördags kom vi fram till att det var taskigt att de som av olika anledningar missade middagen inte fick någon hyllningsdikt, så vi tog fram papper och penna och satte oss och skrev (Fan vad du ljuger, du skrev ju faktiskt dikten alldeles nyss  /Fröken K). Här kommer en första dikt, de andra kommer senare.

Stolt stark smart trygg säker
Lyssnar helst på Radioaktiva Räker
En rörlig prick med mycket temperament
Hotar med gröt
Fast ändå mest söt
Patrick, som sig fast i våra hjärtan bränt
 
Jag tror att det här med hyllningsdikter eller liknande borde föras in i fler sociala sammanhang. Annars är det ju mest på begravningar man säger vackra saker till sina vänner, och det är så dags då. Istället för dessa hemska "Talet till kvinnan", som man lyckligtvis oftast slipper, kunde man kanske ha talet till vännerna eller så.



Kommentarer
Postat av: Patrick

Åh! Här gick jag bittert omkring och hade ångest för veckan så kommer sånt solsken som på beställning. Tack, det värmer verkligen gott!

Och tack också för en underbart arr! Önskar jag hade kunnat stanna hela helgen.

Hehe, nu när jag hittat din blogg också kommer jag säkert dyka upp och terrorisera den ibland. Eller tom dryfta dess mer udda ämnen personligen över en öl näst jag kommer till Stockholm!

Kramar /P

2005-11-07 @ 22:39:49
Postat av: Helena

Vi saknade dig Patrick. Du kan omöjligen ha haft lika skoj som vi. ;P

Förhoppningsvis gör vi om det nästa år. Då bjuds det kanske till och med på tårta.

Kram

Helena

2005-11-08 @ 18:48:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback