Självförhärligande är ju alltid trevligt

En längre rapport om de nya insikter som kom upp till ytan under helgen kommer om ett par dagar, men först lite självförhärligande. I lördags kväll fick alla i uppgift av lekledaren (dvs av mig) att skriva en hyllningsdikt. Alla fick dra ett namn ur en hatt, skriva en vacker dikt om personen vars namn stod på lappen och sedan framföra dikten under middagen (någon timme senare), alternativt lämna in den och låta lekledaren läsa. Här kommer först den dikt som jag fick skriven till mig (Tack Erik E), och de två dikterna som jag skrev. Alla som inte var på middagen men som ändå kan gissa vilka mina dikter är skrivna till får gratis öl nästa gång jag jobbar i baren på Dovas. (Underbar fest förresten, kram på er allihop!)

 
När jag är vilse på ett mörkt hav
Är du som är stjärna mitt fyrljus
Som leder mig rätt på min färd
Tillbaka till mitt trygga hus.

 
Som en klippa står du stadigt
I vått och torrt, i alla tider
Och ger en hjälpande hand
När ögonen av tårar svider

 
Du är en riktig vän
För bra för att vara sann
Jag hoppas att du inte bara är en dröm
Underbara kära Marianne

 
 
Och så min första dikt:

 
Från skogsbrynet hörs en stämma så klar
Fram över ängar och bäckar den far
En flygande fjäril som fladdrar omkring
I stämman finns silver i benen finns spring
Av renaste guld värdefull och varm
All världens känslor ryms i hennes barm



Och min andra dikt:

Syrlighet och humor i stora lass
Jag tycker inte att du är ett dugg kass
Rolig och varm nykter som full
Samlar vuxenpoäng och sprider gull
Du är alls ingen riktig aristokrat
Men, jag måste fråga: Har vi ätit mat?
 
 


Kommentarer
Postat av: Helena

Underbar fest! Kan inte annat än instämma. Det här får vi göra om snart. :)

Postat av: Anna

Åh, det var så mysigt i helgen! Jag röstar på jubileum varje år.

Och nu hittar jag in till din blog också, roligt! (Jag lovar att inte blogga i din blog, den idén till terroristaktivitet ska jag sälja till någon annan.)

Många kramar
ps. Dikten till dig var helt suverän.

2005-11-06 @ 20:47:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback