Men varför? Personlig assistent sökes...

Att byta lakan i sängen hör till de där besvärliga vardagsbestyren som man som vanlig dödlig då och då måste ta tag i. Och så fasligt jobbigt är det inte att ta av lakanden och släpa dem till tvättstugan. Men varför - VARFÖR - kommer vissa eländiga människor inte på att lägga in nya lakan före två på natten? Jag är ju så trött... Gå upp på vinden och hämta sovsäcken kanske? Det vore nästan lättare. Men å andra sidan skulle jag då vara i exakt samma sits imorgon kl tre, fast med ölmarinerat förstånd.

Det enda eländiga lakanet som är rent och inte hänger på tork är ett gigantiskt dubbelsängslakan.
Sminkade mig gjorde jag i morse också. Typiskt. Eländet tar aldrig slut.

Den som kommer hit inom en kvart och fixar lakanen i min säng blir bjuden på öl imorgon kväll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback