RKTL - en fin organisation

Eftersom jag ändå inte kan sova har jag skrivit ett litet mejl till ordföranden för "Riksförbundet Kristen Tro och Livsstil" (www.rktl.se), Stefan Grevle, som har mejladressen: [email protected].

Jag gick in på yahoo och skapade en mejladress för ändamålet, men jag använde mitt eget namn. Vilket blir extra roligt eftersom det finns en moderat kyrkopolitiker i Stockholm som heter samma sak som jag.

Så här skrev jag:

"Hej!
Funderar lite över vad er organisation står för. Om jag förstår det rätt så tror ni att det bästa sättet att styra Sverige idag finns att hitta i en bok som skrevs för 2000 år sedan (oavsett om man tror att den är skriven av Gud eller inte är det ju så gammal den är). Kan man inte tänka sig möjligheten att världen har förändras och att saker som var kloka för 2000 år sedan inte är så kloka längre?
Intressant också att ni talar för barns rätt till en mamma och en pappa. Ska det tolkas som att ni är för kvoterad föräldraledighet?
Nyfiken på hur ni resonerar!
Mvh"

Han vill säkert ha trevliga små mejl från er också...


Kommentarer
Postat av: Helena

Kämpa på kära syster!

Postat av: Stefan Grevle

Hej Marre!
Tack för ditt mail!

Jag vill gärna ha en dialog och mycket mail. Jag svarar så fort jag kan!

Jag ska svara på ditt mail men haft fullt upp. Eftersom du säkert ändå lägger ut mitt svar så kan jag likaväl skriva här:)
Jo, jag och hundratusentals kristna i Sverige tror på en gammal bok. Innehållet i boken och bokens huvudperson, Jesus är lika aktuell nu som då. Han förlåter oss våra synder, upprättar oss och ger oss en mening med livet(det kyrkan i alla tider stått för). Det fungerar, jag lovar!

Vi är emot kvoterad föräldraförsäkring eftersom vi tror att föräldrarna själva ska få bestämma hur man lägger upp det. Vi tror som rädda Barnen, BRIS, socialstyrelsen, adoptionscentrum med flera att barnen behöver en mamma och en pappa!

Gud välsigne dig!
Bästa hälsningar
Stefan Grevle

2005-12-18 @ 21:11:15
URL: http://www.rktl.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback