Födelsedagsbarn

Födelsedagsbarn

Nu har min favoritkille blivit så gammal att det sedan ett tag tillbaka faktiskt inte känns okej att lyfta hans ena arm och försöka lära honom att säga "krossa patriarkatet". Det skulle kanske kunna klassas som något av ett övergrepp? Jag är dock fortfarande inne på att hans första flerstaviga ord ska bli "heteronormativitetsbekämpning". Hans föräldrar brist på oro måste bero på att de stöttar mig helhjärtat i mina indoktrineringsförsök - för det kan väl inte vara så att de inte tror att jag kommer att lyckas?

Kommentarer
Postat av: Okänd

Förslag på andra ord att lära ut: "apa", "röd", "hjul". Fler stavigt skulle kunna vara: "Marre", "mamma", "pappa"

2007-01-25 @ 09:19:14
Postat av: Marre

Ja, man KAN göra så, men det är inte rätt! ;-)

2007-01-25 @ 12:41:13
Postat av: LenaK

Oj - har jag missat att gratta - får gå in på hans pappas blogg o göra det - för varför ska man ringa, skriva pappersbrev eller gratulera irl - när det går så bra elektroniskt.

Förstår ditt dilemma med de flerstaviga orden. Men jag tror bara att om du hittar på förkortningar i böjan så kan du ta hela ordet sen.
Typ femkamp - som står för feministisk kamp - allmänt känt eller hur? Fast det var ju två ord - inte ett...
Vi kör förkortningar på många ord - på paroller tex: Lika lön för lika arbete, borde bli: Lilöf Lia.
Tror inte mamsen o pappsen har något emot det - sen bygger du på med fler bokstävlar och ord o sen är vi där.
Kropa = Krossa patriarkatet

Men säg för guds skull inte till hanses föräldrar vad jag tipsat om - låt detta stanna melan oss...

:-S

2007-01-25 @ 13:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback