Koll!

Jag tittar sällan på TV, läser aldrig skvaller och vet överhuvudtaget lite om saker som människor som gillar att använda extremt mycket hårprodukter för att få håret att ligga bakåt så att de kan se åt alla håll för att kunna undvika att komma för nära människor som har förra årets mode på sig. (Smittorisk och så ni vet.) Och det är något jag är mer stolt över än skäms för, generellt.
 
Men ibland känner jag att jag ändå, av allmänbildningsskäl, bör ha lite koll. Och då är det skönt att det finns sådana som en anonym vän till mig, som verkligen inte vet något alls om saker som dessa "jag kan fyratusentrehundrasjuttioåtta klädmärken, hälsar på alla på Stureplan men har aldrig varit i en skog eller på ett bibliotek"-människor värdesätter.

Jag surfade in på
ett lite fånigt test, där man kan kolla vilken kändis man är mest lik. Och så skulle jag berätta för ovan nämnde anonyme vän (av utrymmesskäl kan vi kalla honom Johan B) om mina testresultat.

M: 90% Amanda Peet
J: Vem?
M: Okej, det visste inte jag heller.
M: 86% Sarah Michelle Geller
J: Que?
M: Du vet Buffy, som jagar vampyrer.
J: Nej?
M. Okej, sen kom Rory i "Gilmore Girls" med också.
J: Ingen aning.
M: Men Brooke Shields då?
J: Näpp.
M: Blå Lagunen?
J: Inte sett.

Så relativt sett är jag galet kändisbildad! Precis som att jag är grymt teknisk som kan fixa pappersstopp i kopiatorn utan att ringa vaktmästaren, eftersom det finns andra som inte kan det (vanligen humanister över 45 - men de är ju också människor, inte sant, din nedrans naturvetarfascist!). Och jag är asbra på skidor eftersom det finns en hel massa människor som är sämre på att åka än jag. Att de flesta av dem bor betydligt närmare ekvatorn än vad jag gör är knappast relevant.

Kommentarer
Postat av: LenaK

Jag känner i alla fall till Brooke Shields - hon hade flätor och låg på en strand vid en blå lagun tillsammans med en skönlockig yngling som ingen minns namnet på....

Jag är bättre på att prata svenska än de flesta människor i hela världen.

*slår mig för bröstet*

Och jag börjar tycka det är roligt att blogga igen...

Livet återvänder - vik hädan tristess!

Postat av: LenaK

PS: Man kommer inte till testsidan utan till resultatsidan via din länk - men snart som jag var tryckte jag på sidans symbol - och sen måste man registrera sig.
Jag är lik Chris Christofferson - han som skrivit Me and my Bobby McGee - och som är med i filmen Alice bor inte här längre. Jag som alltid fått höra att jag liknar Ted Gärdestad.Tog nytt foto - och då blev jag 57% lik Mick Jagger - det fanns alltså ingen som var mer lik mig än Mick Jagger och 57%. Jag med min lilla smala mun - lik Mick Jagger - jaha... Nytt foto - och nu blev jag lik Viggo Mortensen - han som är så snygg - men jag börjar undra - är jag bara lik män - hur ska jag tolka det?

Hilda är till 90% lik nån som heter Kate Bosworth - får googla om ve det är.
Kollade med nytt foto - blev till 83% lik samma Kate - vem det nu är.
Och jag som tycker hon är så lik Julia Roberts.
Julius är till 71% lik Kate Bush - men har på ett annat foto varit lik Woopi Goldberg. Julius med linblont hår och blå ögon och jättesmal...
Jag som tycker han är lik grabben i ensam hemma... *googlar* Macaulay Culkin heter han.
Hugo var till 64% lik David Beckham - nån idrottskille - tennis eller fotboll tror jag. Bäst jag gogglar igen. Jaha fotboll - jag som var nästan säker på att det var tennis. Vad heter han då - tennisspelaren? Boris Becker var det visst.

Marres mor är till 62% lik John F Kennedy.
Och när jag försöker kolla hennes far så brakar hela systemet ihop...

2007-02-05 @ 00:08:02
URL: http://lenak.blogg.no/
Postat av: LenaK

PS: Snart är ett ord som endast extremt intelligenta människor använder - när de vill skriva smart - men satsar på en ödmjuk image.

Alltså - aspelut inget stvafle

Och ve betyder vem - men det har du nog redan räknat ut.

2007-02-05 @ 00:15:07
URL: http://lenak.blogg.no/
Postat av: Marianne

Tips: Man kan klicka på hur man vill ha bilderna presenterade, så får man se alla man är lik, inte bara en...

2007-02-05 @ 01:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback