En påskberättelse del 1

Jag sade upp bekantskapen med min pappa i helgen. Ni undrar säkert varför man skulle göra en sån sak... Kom vi ihop oss för mycket i någon het politisk debatt? Nej då, jag har inga problem med att både respektera och tycka om politiska motståndare privat. Grälade vi om vem som skulle diska, eller snubblade jag över hans träskor och stukade tån? Nej nej. Fick jag inte sova i samma säng med någon jag inte var gift med? Nej - pappa är höger, men varken kristdemokrat eller galen. Skalade han min potatis och glömde att den var min och åt upp den själv? Nej, det var nog en 23 år sen eller så det hände sist.

Den allvarliga händelsen som utlöste det hela inträffade redan på torsdagskvällen. Jag hade spelat ut ett alldeles utmärkt "Awful green thing"-monster som jag tänkte looka for trouble med. Och så spelar pappa ut en fälla så att mitt coola svärd förvandlas till antimateria och plötsligt ger minus sex istället för plus sex. Och sen gör han mitt monster computeriserat och radioaktivt!* Så jag förlorar tre levlar! Får man verkligen göra så mot sin yngsta dotter? Va? VA? VA?!

Har du inte spelat Star Munchkin? Det rekommenderas varmt. Man är en liten puttefnask som springer omkring på en rymdstation och dödar monster. Men man får inte glömma att prata svengelska hela tiden. Framförallt om man spelar med sin mamma som har en massa högskolepoäng i engelska, för svengelskan smittar snabbt av sig till alla spelare, och det är väldigt kul att höra "då lookar jag for trouble..." riktigt vackert uttalat.


*Eventuella påståenden om sanningshalten i ovanstående faktaredovisning kommer att omhändertas av den nitiska och evigt sanningstörstande moderatorn Marre

Kommentarer
Postat av: LenaK

Tycker det låter som en sund och helt naturlig anledning...

Postat av: Nina

Absolut, så behandlar man v e r k l i g e n inte sin avkomma! *Med ett indignerat fnysande* ;-)

2007-04-12 @ 19:06:00
URL: http://ekman.wordpress.com
Postat av: Joakim Andersson

Steve Jackson Games lockar fram något inom mig. Jag har precis för mig att de låg bakom ett kortspel kallat 'Illuminatii' ... och efter en snabb research, så jodå. Och det har jag spelat, inte undra på att jag ser konspirationer överallt.

SJG ligger också bakom det utlimata regelsystemet GURP, det vet jag t om utan research :o)

Oj, nu ... Blev jag nästan lite energisk här.

(Dessutom är jag miljömedveten bloggare, och återanvänder min egen kommentar från min egna blogg.)

2007-04-12 @ 19:22:27
URL: http://klokbok.wordpress.com
Postat av: Joakim Andersson

Steve Jackson Games lockar fram något inom mig. Jag har precis för mig att de låg bakom ett kortspel kallat 'Illuminatii' ... och efter en snabb research, så jodå. Och det har jag spelat, inte undra på att jag ser konspirationer överallt.

SJG ligger också bakom det utlimata regelsystemet GURP, det vet jag t om utan research :o)

Oj, nu ... Blev jag nästan lite energisk här.

(Dessutom är jag miljömedveten bloggare, och återanvänder min egen kommentar från min egna blogg.)

2007-04-12 @ 19:23:48
URL: http://klokbok.wordpress.com
Postat av: Joakim Andersson

Steve Jackson Games lockar fram något inom mig. Jag har precis för mig att de låg bakom ett kortspel kallat 'Illuminatii' ... och efter en snabb research, så jodå. Och det har jag spelat, inte undra på att jag ser konspirationer överallt.

SJG ligger också bakom det utlimata regelsystemet GURP, det vet jag t om utan research :o)

Oj, nu ... Blev jag nästan lite energisk här.

2007-04-12 @ 19:25:34
URL: http://klokbok.wordpress.com
Postat av: Joakim Andersson

Och så var det ju inte meningen att det skulle bli en dublett, förstås ...

Sorry :S

2007-04-12 @ 19:26:21
URL: http://klokbok.wordpress.com
Postat av: Marianne

Joakim: Kan inte hjälpa att jag blir nyfiken - om det inte var meningen att det skulle bli en dublett så lyckades du ju, och en fin trio är väl inget att be om ursäkt för? :-P

2007-04-13 @ 15:56:34
Postat av: Joakim Andersson

Det blev väldans många inlägg på raken där. Så går det när jag drabbas av 'måste redigera lite innan jag postar hoppsan dt har jag visst redan gjort men min dator hickar lite extra'-tendenser :)

2007-04-13 @ 16:12:52
URL: http://klokbok.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback