Homoteater, öl, scouting, Vaxholm, mer öl och lite te

Ja, rubriken talar väl för sig själv? En snabb sammanfattning av vad jag har ägnat de senaste två veckorna åt... Jag kan rekommendera solnedgången över Stockholm från akterdäcket på en Vaxholmsbåt, men ta med en filt mot kylan. Allra bäst blir det om man inleder med ett besök på Nationalmuseums landskapsmåleriutställning innan man kliver ombord, och avslutar med en god middag i Vaxholm. Och rödvin.

En annan trevlig sak är att gå på intressanta teaterföreställningar och seminarier arrangerade av fackförbund man inte är medlem i. Tyvärr brukar det inte finnas rödvin. I det här fallet var det Lärarförbundet som bjöd på teater och diskussion om hur jobbigt det kan vara att vara homosexuell på sin arbetsplats:

Bertil: "Jo, jag och min fru var ute och plockade kantareller i söndags bla bla"
Anders: "Spännande, ni hittade en hel del eller?"
Bertil: "Jodå, hö hö."
Eva: "Jag och min fru var också ute ute och plockade kantareller i söndags."
Anders: "Måste du prata om din sexuella läggning hela tiden?"
Eva: "????"

Varför tjatar jag om irrelevant rödvin hela tiden? Jo, i fredagseftermiddagsandan här på skolan ingår det  sedan en halvtimme tillbaka en tradition att lyssna på mysjazz. Och lyssnar man på mysjazz vill man ha rödvin. Rödvin. Det vore ju gott med rödvin. Röööödviiiiiiin........ Ge mig rööööööööödviiiiiiiiiiin....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback