Hur världen förändras

07.10 på morgonen...
Jaha, tåget försenat igen! Antar att de sparat lite löv från i höstas och lagt ut på spåret för att spexa till det med lite lövhalka. Och när tågfan kommer är det tokfullt. Med PRATANDE människor. Vem pratar klockan sju på morgonen? Jag skiter i att ni ska ha franskprov, äckliga ungar. Och tantskrället med dialekten: Din åsikt om villorna i Djursholm är helt jävla tokointressant! Jag skiter i att du är här på konferens. Åk tillbaka till Flen och umgås med de där barnen som du bara MÅSTE berätta högljutt om för hela vagnen. Nej, lille Rolf-Jörgens fina handstil är inte ett intressant samtalsämne, ens om du pratar med Rolf-Jörgen själv.

"Vilken tur att ena rulltrappan står still; det är ju så mycket som rör sig fort i den här världen, håhåjaja. Men eftersom jag är tant med stor väska tror jag att jag går i den ändå, här till vänster, för här var det mest plats. Och så stannar jag och vilar lite då och då. Folk borde inte stressa så värst. Undrar varför den unga kvinnan bakom mig ser så sur ut. Bäst jag säger till henne att muntra upp sig lite, då blir hon säkert gladare. Va? Maken till otacksam människa har jag då aldrig..."
 
Skönt att de har så mycket mackor att välja på i kafét. Och åh, så praktiskt att det är skinka på allihop!  T-snabben nästa då. Skönt att tanten med väskan hunnit till nästa rulltrappa medan jag stod i mackkön. Men nu har hon fattat grejen och står till höger. Men med jätteväskan bredvid sig...

Köper en lightdrickyoghurt och en bagel. *äter och dricker*

Men, vilket fint väder det är! Jag har gott om tid - en kort promenad i solen innan jobbet kanske? Kul att alla blir så glada på försommaren. Stockholm i sommarsolen är verkligen schysst. Alla känns vackra, och en blir positivt inställd till sina medmänniskor. Härligt... Men varför tittar den där vackra medelålders kvinnan med den stora väskan så surt på mig? Jaja, vårglädjen kan väl inte nå alla?

Kommentarer
Postat av: Lian

Tycker att du ska be den vackra medelålders kvinnan att muntra upp sig lite.

2006-05-17 @ 12:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback