Härligheter, dumheter och insikter

Sol och värme. Barfota i en park analyserandes en doktorsavhandlings källanvändning. Mys.

Om jag var ute i solen igår och brände mig lite, och har förmågan att lära av erfarenheter, vad skulle jag då ha haft på mig när jag var i solen hela dan idag? Solkräm förstås. Men eftersom jag inte har det så hade jag inte det. Aj...

Om man tar med sig en vattenflaska innan man går ut och sätter sig i gräset - bör den vara fylld eller tom?

Bokbord på stan finns för att ruinera mig. Det är en komplott. Men bortsett från det, hur smart är det att _inleda_ sin promenad med att köpa tre böcker? Framförallt om man redan hade med sig tre pluggböcker och en roman, ett par kollegieblock och en svart kostym?

Hur roligt är det att trakassera kontorsarbetande vänner genom att skicka mess till dem om hur mysigt det solvärmda gräset känns mellan tårna? Mycket...
 
Vilka böcker det var? Albert Camus Pesten, Jean-Paul Sartres Muren och en som är hemlig för att det är en present. Nej, inte till dig. Nej, inte till dig heller. Jo, till dig är den.

Jag har lovat att scouterna ska få kakor av mig nästa möte - någon som tror att jag kommer att komma ihåg det? 


Kommentarer
Postat av: Louise

Om en vattenflaska bör vara fylld eller inte när en går ut i solen beror alldeles på vad en har tänkt att använda den till. Ska du dricka vatten ur det är det troligtvis en ganska bra idé, annars kan en tom behållare användas till mycket. Som att hälla jord och plantera blommor i...

Dessutom tror jag inte alls att du kommer komma ihåg kakorna. I RNS är vi så smarta att vi delegerar ut såna viktiga ansvarsområden till scouterna själva. Eller scouten som det visst blir i det här fallet. Hon ska baka till hela avdelningen och alla småscouter som kommer på bromötet nästa vecka, eller åtminstone tycker henne mor det.

Postat av: Kerstin

När är mötet? Ska jag skicka SMS och påminna om kakorna?

2006-05-09 @ 10:47:10
Postat av: Kerstin

Typisk mamma-kommentar antar jag.

2006-05-09 @ 10:47:36
Postat av: Marianne

Ja! Mess-påminnelse från mamma, jättegärna. Mötet är på måndag... Kram, kram

2006-05-09 @ 23:10:00
URL: http://marre.blogg.se
Postat av: Herr K

Kaksmulor i sängen är väl också ett sätt att komma ihåg...

Eller rita ett kakmonster och tejpa för kylskåpsdörren......

.....men OK messet är bäst!

2006-05-10 @ 16:47:31
Postat av: Marianne

Ja, jag har inga kakor att göra smulor av, och jag ritar så dåligt att kakmonstret säkert bara skulle se ut som ett taggigt blått moln, och så skulle jag gå runt på ICA och leta efter såna och förbanna mig själv för att jag lovade scouterna att de skulle få taggiga blå moln...'

Louise: När har jag nånsin visat tecken på glömska eller förvirring? *förnärmad*

2006-05-12 @ 00:44:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback