Meningen med morgnar

"Klockan är tio och här är ekot" Men tio?! Jag satte ju klockan på nio, det är jag helt säker på. Detta väcker två frågor: Om jag satte klockan på nio, hur kan hon vara tio när jag vaknar? Och varför satte jag klockan på nio en söndagmorgon? Hur tänkte jag? I ren protest (mot livet, universum och allting annat som ansvarar för sommartiden) sov jag tills klockan nästan var elva. Eller tio eller tolv eller hur det nu var.


Tagit en paus i DN-prenumerationen och läser bara ETC. Det gör att jag inte är lika arg. Inte så att jag håller med om allt som står i ETC, men det jag inte håller med om är inte hjärtefrågor, utan mer hjärnfrågor. Hm hm. De här tankarna tål kanske att utvecklas nån dag.


Kommentarer
Postat av: Marianne

Hm, det här inlägget kan tolkas som att jag sällan håller med DN, och riktigt så är det inte, trots de senaste årens ekonomistiska vridning. Men insändarna och en och annan tokig ledarskribent brukar kunna göra mig lite lagom tokarg.

Ska en rösta på det parti en håller med om i flest frågor eller det parti som mest sällan gör en förbannad?

2006-03-28 @ 00:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback