Kollektivboende?

Nyss hemkommen från Uppsala där jag träffat Åsa och Erik och tittat på ett hus för kollektivboende. Vi som eventuellt ska bo där är, förutom oss tre, nyckelharpaspelande Tore, klarinettspelande Gustav och fältbiologen och vegetarianen Linn. Samt Pirko, men han betalar ingen hyra för han är en hund. Som straff för detta får han inget eget rum. Nu är vi inne i tveksamhetsfasen gällande priset, rumsfördelningen, läget osv. Men det är ett jättefint hus!

En ljusblå tvåvåningsvilla på typ 150 m2 och hel källare. Och dessutom finns en altan på 35 m2 och en trädgård med äppelträd, plommonträd och bärbuskar. Lite skog i närheten och mer skog längre bort. Tokstort kök med murad öppen spis, ett badrum med dusch och jacuzzi, ett med dusch och dessutom en toalett i källaren. Ljusa fina rum som med lite trix går att få till fem sovrum. Och detta på nära avstånd till stan i ett mysigt område med fina gamla trävillor.

För att passa oss måste det förstås murras till lite, med mattor, tyger, levande ljus i vinflaskor eller liknande, och massa kloka böcker.

Lite läskigt att flytta till Uppsala bara sådär, men kul om det blir av. (Hej familj, som jag inte berättat detta för tidigare...)

Tack Åsa och Erik för goda hembakade semlor och ännu godare fisksoppa (med rotfrukter - imponerad)!

Höll nästan på att glömma att huset också har en liten veranda med en mysig sittbänk och plats för blommor som hänger. :-)


En spännande gåta såhär på kvällskvisten: Om mjölken tog slut innan frukosten gjorde det i morse - och jag inte har handlat - har jag då någon mjölk till frukosten imorgon?

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Jag läste ju om kollektivhus-tankar men insåg inte att det var på allvar!!!

2006-03-02 @ 13:24:44
Postat av: Marianne

Kram på dig! (men det gäller bara ett år from i sommar i alla fall)

2006-03-02 @ 13:27:39
Postat av: Herr K

Svar: Under förutsättning att du på mogonen hurtigt knackar på hos grannen och hen är hemma och mottaglig för en dörrsignal och har mjölk i överflöd så blir det en lätt match!

Svar 2: Vissla på en ko från Rönninge by och mjölka henne (du vet ju hur det går till i Kalle Anka på julafton)

2006-03-02 @ 15:07:49
Postat av: Marianne

Svar 2: Men min pappa har sagt att det är stöld... Menar du att han har fel? ;-)

2006-03-02 @ 15:57:43
Postat av: Lena Kronberg

Jag är upprörd! Ser att du umgås med kriminella!

Den där HerrK ska du passa dig för. Annars får jag nog tala med din far och berätta om i vilka kretsar du minglar...

2006-04-06 @ 01:15:59
Postat av: netta

Söker efter kollektiv boende runt ´Sala el i Sala-hur sjutton får man ihop nåt sånt när man inte har nå kompisar el känner nån?
undrar netta


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback