Förkylningar

Nu är jag rejält förkyld för andra gången i år. Trött på det här. Att vara sjuk är att inte behöva göra något en borde, men inte ha energi nog att göra något roligt. Vill läsa klart alla bra oavslutade böcker på nattduksbordet, vill skriva något insiktsfullt och fint som alla blir glada av att läsa, vill gå ut i solen och strosa bland träden och spana efter hackspettar. Egentligen vill jag spana efter vårfjärilar, men min naiva optimism är lite för svåråtkomlig för mig när jag är sjuk. Men egentligen, så illa är det inte att dricka te och titta ut över skogen och ett snötäckt solbelyst berg. Just nu är jag nöjd med att inte bo i stan. Om jag nu inte blivit förkyld av att vänta på kollektivtrafiken...

Min syster tror att min morbror uppfattade det som att jag kom ut som bi-/homosexuell igår, för att jag sade att Marcus första ord skulle bli "heteronormativitetsbekämpning". Tänk så det kan bli när Marre pratar utan ledning från högre ort...

Kommentarer
Postat av: Marianne

Bättre så här? Som omnämnd i texten har du ju förstås lite vetorätt.

2006-03-12 @ 23:18:34
Postat av: Helena

Vi saknade dig på lunchen. :)

2006-03-13 @ 18:03:06
Postat av: Marianne

Jag saknade er också... :-(
Mera luncher!

2006-03-14 @ 22:13:16
Postat av: Lian

Joda, nu är det bra. Hur kan man ha lite vetorätt?

2006-03-15 @ 11:50:23
Postat av: Marianne

Du har lite vetorätt. Med det menar jag att jag vill att du säger vad du tycker så att jag kan hånskratta åt det. Nä. Jag menar nog att du har vetorätt när jag skriver om något som du sagt eller gjort, fast inte riktigt i alla tänkbara fall.

2006-03-15 @ 13:46:41
Postat av: Christofer

Håller med tidigare talare, du saknades vid lunchen (det fanns fler som saknades menmen). Luncher i Kista är bra (så länge jag jobbar här iaf).

Har jag också vetorätt när du skriver om något jag gjort eller sagt (eller tänker göra eller säga för den delen)? Har lite små justeringar du borde göra isf ;)

2006-03-15 @ 16:41:05
Postat av: Marianne

Nja, vetorätt har du nog inte, Christofer. Du är nämligen inte lika elak som Lian som nyper mig (ja, det är sant, även om presens kan vara fel form för att beskriva fenomenet).

Dessutom är ju allt som står om dig sant... ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback