Den vackra soluppgången...

...så fan heller! Ursäkta för mitt burdusa språk (kan språk vara burdust, förresten?), men här har jag suttit och plitat skolarbete hela kvällen. Sen vid halv fyra kommer jag ihåg att varmvattnet ska stängas av halv åtta till sexton imorgon, vilket innebär att jag måste tvätta håret innan jag somnar. Och för den som sluppit undan mitt gnäll kan jag meddela att min ena rullgardin gick sönder i förra veckan. Och för den som inte vet hur jag bor kan jag meddela att jag har en strålande utsikt, och när solen går upp sprider den ljus och värme över min huvudkudde, lika träffsäkert som vilken ondsinnad målsökande missil som helst.

På vintern är det här jättemysigt, och då sover jag utan nedragen rullgardin om jag ska upp i vanlig tid. Att vakna av naturligt ljus framåt åttatiden, och se snön över berget och skogen, är härligt. Att inte somna, eller att väckas, av naturligt ljus vid fyra på natten har inte samma charm.

Men det gör ju inget, för det är ju inga problem att sova med huvudet under täcket när det är 25-30 grader varmt inomhus. Framförallt inte när man vet att det inte kommer att finnas varmvatten när man vaknar dagen därpå.

En positiv sak är att det är det fönster var putsning inkluderades i min vårstädning innan den avslutades i förtid som saknar rullgardin. En negativ sak är att fönstret trots hårt arbete ser i stort sett lika sunkigt ut som innan. Därmed är det inte bara ett smutsigt fönster som matchar min stökiga lägenhet, det är också ett monument över mitt misslyckande.

Tröstar mig med att en klok människa en gång sade: "Intelligenta och coola människor är ytterst sällan skickliga vad gäller hushållsarbete"

Kommentarer
Postat av: LenaK

Tack för din sista kommentar, den måste bevisa att jag är bland de intelligentaste och coolaste i världen...

Middag hos mig? Ta med egen konsrvöppnare så ska jag hålla med fiskbulleburkar och hjälpligt rena gafflar.
Så mysigt vi ska ha det...

Postat av: Marianne

Middag hos mig? Vilket pålägg vill du ha på mackan?

2006-06-15 @ 20:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback