Snabbmatshakshumor

Mycket folk som vill köpa mat från den på grund av sjukdom underbemannade (underbekvinnade?) kiosken. Köer och strul. Men det blir ju inte roligare än en gör det.

Nya tjejen i kassan vänder sig till de två småsadistiska gamla rävarna i köket och beställer en hamburgare utan lök. Efter en stund ropar köket: "Ham endast dressing och sallad färdig!" "Men, nej, jag skulle ju ha en utan lök!" " Svar: "Jaha?" Nya tjejen börjar bli lätt desperat: "Men ni måste ju göra en sån då?" Svar: "Mhm. Här:" Nya tjejen tänker efter, ler surt och tar hamburgaren.

Annat roligt en kan göra är att försöka lura gäster som ser ut att ha humor att vattnet kostar pengar. Och en får inte säga att det kostar en femma eller så, för det är inte tillräckligt orimligt, utan en ska, med gravallvarlig min, kräva minst 20 kronor för ett glas vatten. Efter att gästen tagit emot och börjat dricka.

Självklart är köket också noga med att säga åt de som hjälper till med kassorna och de som springer med växel att köket varken har felslag i kassan som behöver rättas eller något behov av växel. Varje gång. De tycker dock inte riktigt att det är lika roligt som vi tycker att det är, men ur vårt perspektiv gör det det bara roligare. Naturligtvis.

För övrigt är vi allmänt dryga mot varandra mest hela tiden. Eller som jag sade till en kollega igår: "Det var inte meningen att vara otrevlig; det är bara en del av min personlighet..."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback