Korsordslösande kollektivister

Metros korsord idag.

Marre:
Korsord är jättekul! Ibland slarvar de ju uppenbarligen med konstruktionen, men det får en ta. "Getost" till exempel, vad har det med en bild på Tom Cruise att göra? Och dessutom har de satt dit en bokstav för lite, så inte kan de stava till "getost" heller. Och "Religion" stod det, men hur ska "lurendrejeri" få plats i tre bokstavsrutor? Även om jag skriver bokstäverna smått blir det skumt med fler än två bokstäver per ruta. Och "giraffdjur" på fem bokstäver? "Giraff" går ju inte in? Helt olösbart!

Marianne:
Okej, det är inte helt lätt att lösa korsord när Marre envisas med att använda bläckpenna och skriva en massa strunt. Nej - att skriva in "Q" i alla tomma rutor när tre fjärdedelar av krysset är klart är INTE att lösa korsord, det är att förstöra dem. Men vissa var riktigt svåra. "Trollkarl" på sju bokstäver, börjar på "G" och slutar på "alf" - vad i all världen kan det tänkas vara? Varken "Harry Potter" eller "Tobbe Trollkarl" går in. Hm.

Fröken K:
Naturligtvis är det här korsordet inte ett dugg svårt. Men jag har bättre saker för mig. Så det så. Och för en gångs skull måste jag nog hålla med Marre - korsordskonstruktörer har vriden fantasi och kan inte stava alls. Dessutom är flera av orden, i alla fall de som Marre fyllt i, högst moraliskt tvivelaktiga. Jag menar "Kan roa barn”? – ”Marijuana!", är detta verkligen lämpligt i en ungdomsinriktad tidning som Metro? Även om det skulle vara sant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback