Glass, katter och annat

Stod i kiosk och sålde glass häromdagen. Funderar på om det är sadistiskt att låstas glömma en kunds beställning flera gånger, bara för att han är så uppenbart osäker på hur "pecannötkola" uttalas? Prestigefyllda män i yngre medelåldern bör det drivas med. Inför deras barn.

Fast jag var feg och vågade bara fråga om tre gånger. Vilket ärligt talat inte skiljer sig så mycket från det antal gånger jag frågar för att jag glömt på riktigt.

Katter är coola djur. Skulle jag ha ett djur skulle det vara en katt. Men helst bara till låns då och då. För när en vaknar på natten och är tvungen att gå upp (försök själv att dricka två liter te innan du somnar och se hur det går för dig) och katterna ser det som en invit att komma in i sovrummet och leka, är det inte jättekul att locka ut dem igen. Framförallt inte när de ser att jag är sur och gömmer sig längst in under sängen. Men interaktion med en varelse där alla problem kan lösas med en en skiva skinka är trevligt okomplicerad.

Min mobil började strula i söndags förresten, och funkade inte igen förrän på måndag kväll. Nu har jag den nya mobilen med det nya sim-kortet, så nu borde allt fungera fint. Den är bättre, men inte lika söt som min gamla. Har inte testat mp3-spelaren än, men kameran verkar bra. Hoppas att det går att ringa med den också. Det går att messa i alla fall. Men om någon känner sig oomtyckt för att jag inte var nåbar under söndagen och måndagen så ska hen veta att hen inte är mer oomtyckt än vanligt.


Min arbetsskada* har börjat läka nu, även om min högerhand fortfarande kan användas för att skrämma bort aptiten hos lättpåverkade arbetskamrater.



*Nej, det är inte så farligt. Men i torsdags såg det grymt äckligt ut.

Kommentarer
Postat av: Lian

Arbetsskada?

2006-07-26 @ 15:03:44
Postat av: Anonym

Jo, jag har bränt mig på handen, och så blev det infekterat och varade sig och var äckligt. Nu är det mest en sårskorpa.

Typ som jag hade på armen för två år sen fast mer och mer koncentrerat.

2006-07-26 @ 17:50:55
Postat av: Kerstin

Anmält som arbetsskada hoppas jag. Förutifallatt du får problem framöver. Får du jobba med mat med en varande hand förresten??

2006-07-27 @ 16:49:22
Postat av: Marianne

Jodå, det är anmält. Får och får. När det rann var om den hade jag den ombunden, men det är ju upp till cheferna att avgöra vad de tycekr är lämpligt.
Kram på dig :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback