Testa din irrighet!

Hur många gånger i månaden ringer du din mobiltelefon för att kolla var den är för att sen när du hittar den undra över vem som har ringt? En poäng per gång. Om du dessutom ringt upp din fasta telefon och gått och svarat blir det 10 poäng extra.

Letar du ofta efter din mobil i fickan eller väskan medan du pratar i den?
Allvarligt, det gör väl ingen! -5p
Nej, inte hänt tror jag 0p
Har hänt 3p
Händer ofta 5p
Varje gång jag pratar i mobiltelefon 10p

Har du försökt tända i taket för att se bättre medan du byter glödlampa i taklampan?
Nej 0p
Jajemen! 5p

Hur många sekunder behöver du i snitt tänka innan du kommer på vilket dag det är?
Mindre än tre 0p
Typ fem kanske 3p
Närmare 10, sen brukar jag fråga någon 8p
Finns det olika dagar? 40p

Hur många gånger i år har du polisanmält något borttappat? Som ett säsongskort på SL t ex...
Noll 0p
En gång 5p
Mer än en gång (om du t ex tappade bort den första anmälan...) 15p

Hur många gånger det senaste året har du gått in i fel klassrum, kontor eller lägenhet?
En poäng per gång. Fem poängs bonus om det tog dig mer än en minut att lista ut att du gått fel...

Har du någon gång betalt samma räkning flera gånger?
Nej 0p
Ja 4p
Flera gånger 10p
3p bonus om det var tv-avgiften

Har du den senaste månaden blivit irriterad för att den du messat inte svarat, och när du sen kollat mobilen upptäckt att du aldrig skickade iväg messet? Två poäng per gång

Resultat:
Under 20p: Ditt kontrollbehov är enormt! Slappna av lite...
20-30p: Du är en välanpassad individ med lagom koll på det mesta
30-40p: Ibland tar kaoset över lite för mycket för dig. Glöm inte mellanledet i det fina uttrycket "titta-tänk-gör"
Över 40p: Oj. Du behöver nog lite hjälp. Kan man få en personlig assistent tilldelad för förvirring? Du borde i alla fall ansöka.


Kommentarer
Postat av: Helena

Jag fick 50(!) poäng, utan att överdriva så jättemycket! Det där med att skaffa hjälp är nog ingen du idé. :D

Postat av: Helena

Jag är så virrig att jag räknade fel! Får man extrapoäng för det?

2006-01-18 @ 22:29:34
URL: http://skrivkramp.org/
Postat av: Marre

Jag har fått olika resultat varje gång jag läst texten... Det kan också bero på att jag ljuger i varierande grad förstås.

Klart värt extrapoäng att inte kunna räkna! Men målet är ju att hamna i 20-30p-kategorin, inte att få så många poäng som möjligt, tänker jag.

2006-01-19 @ 00:11:48
Postat av: Helena

Jonas skyllde på ditt test när han fastnade (glömde gå hem från) på jobbet igår. Innan glömde han bort att göra testet tre gånger. Får han extrapoäng för det?

2006-01-19 @ 09:33:50
URL: http://skrivkramp.org
Postat av: Marre

Jag tror att alla som använder ordet "oj" oftare än "hej" är direktkvalificerade till åtminstone 20-30p-nivån. Borde haft med det som fråga.

Att glömma att göra onödiga test på arbetstid får man extrapoäng för om det inte är ett tecken på någon sorts undermedveten arbetsmoral. Det är ett tecken på struktur i tillvaron och ger därmed minuspoäng.

2006-01-19 @ 12:16:41
URL: http://marre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback