Är du en välanpassad och strukturerad individ?

Om du känner dig utanför för att du inte ens kom i närheten av de 20 poäng på irrighetstestet som krävdes för att bli betraktad som en normal människa, kommer här ett test för dig. Fast egentligen inte. Strukturerade människor blir tillräckligt omhuldade som det är av det här individualiserade, "håll-fasaden"- och "ensam-är- stark"-samhället.

Din första tanke när du erbjuds ett jobb är:
"De måste ha ringt fel."  10p
"Coolt, de gick på det!"   5p
"Bra, det förtjänar jag!"    0p
"Ska jag ta detta eller något av de andra jag erbjudits?" -5p

Vet du hur möglig disk luktar?
Mycket väl 8p
Har någon gång känt lukten, tyvärr 3p
Tror inte det 0p
Kan disk mögla? -3p

Anta att du ska lämna in en hemtenta imorgon och definitivt inte är klar. Du ägnar eftermiddagen åt att:
Ha ångest 15p
Hänga på Serieteket 7p
Läsa skönlitteratur 4p
Skriva klart hemtentan -2p
Jag är alltid klar minst två dagar innan -20p
Skriva ett raljerande blogginlägg om strukturerade människors brister 100p

Du går till en mataffär. Vad tänker du köpa?
Det som står på min handlingslista. Jag storhandlar alltid och kompletterar med lite färskvaror under veckan. Och sen gör jag storkok och fryser in. Jag gör även min egen julgran av förra årets barr som jag sparat och limmar ihop med ekologiskt lim -15p
Det jag ska ha till middag idag och imorgon. Och lite frukt. 0p
Oj, jättehungrig. Hm. Nån sorts mat tror jag vore bra. 7p


Resultat:
Minuspoäng: Du är strukturerad så det räcker... Fast kanske lite tråkig?
Färre än 10p: Du är ganska strukturerad, bra!
Mer än 10p: Skulle du egentligen inte hinna med mycket mer roliga saker om du lade ner mindre tid på att ha ångest över att du gör roliga saker istället för de saker du borde göra?
Mycket mer än 10p: Vardagen är för dig som bergbestigning är för de flesta andra.


Kommentarer
Postat av: Lian

Håkan och jag svarade lite olika ang den mögliga disken. Han ville svara med alternativet som ger 3 poäng men då påstod jag att vi nog tyvärr ligger på 8 poäng. Håkan:"Vår disk möglar inte, den ruttnar. Det är en himla skillnad!"

2006-01-19 @ 21:47:23
Postat av: Marre

Men ni har ju diskmaskin! Det blir minst fem extrapoäng.

2006-01-19 @ 22:15:02
Postat av: Johan B

Hmm, jag fick bara tre poäng. Men eftersom jag fuskar så mycket i vardagen så kanske jag av bara farten råkade fuska här också . Jag vet inte...

2006-01-19 @ 23:44:35
Postat av: Marianne

Vill man ha mer poäng kan man komma hem till mig oanmäld. Sannolikheten att det då finns diskmögellukt att tillgå är inte helt liten. Nu till exempel kan jag inte diska för jag skriver hemtenta. Det vill säga lyssnar på mysmusik och funderar på att öppna word.

Johan: Fast å andra sidan var ju målet i det här testet att hamna mellan 0 och 10 poäng. Men att du bara fick 18p på irrtestet däremot är ju förstås lite oroande...

2006-01-20 @ 00:50:46
Postat av: Johan Björklund

Jag läste fel, jag trodde att jag hamnade i tråkighetskategorin. Så går det när man gör svåra test mitt i natten. Puh!

2006-01-20 @ 13:46:41
Postat av: Åsa

Oj då, 14 poäng. Dessutom kanske pluspoäng för att jag sitter och läser din blogg och gör roliga tester under veckans ända lilla stund som var avsatt för allt det där pluggandet...

2006-01-30 @ 16:58:22
Postat av: Marianne

Fast min blogg är ju nyttig. Jag skriver blogg istället för att plugga, och det tar ju längre tid...

2006-01-30 @ 17:55:31
Postat av: Marianne

Och så överanvänder jag ju ordet ju, i sann gubbistiskt anda.

2006-01-30 @ 17:56:17
Postat av: Marianne

Hm. Jag menar att det tar längre tid att skriva blogg än att läsa blogg. Och så menar jag gubbistisk anda.

2006-01-31 @ 15:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback