Saker som är - och ska vara - lagliga

Det är lagligt att ha "Barbie Girl" som ringsignal. Det är också lagligt att ha signalen på hög volym och dela med sig av låten (helst en smula falskt egenkomponerad), i någon minut innan man svarar. Gärna i tunnelbanan mitt i morgonrusningen.

Men så gör man inte. Varför? Dels naturligtvis av fruktan för repressalier från medresenärerna. Men främst för att det är helt onödigt och fruktansvärt respektlöst.

Men det betyder inte att man ska lagstifta mot ovanstående beteende.
 
Antar att ni förstår vad jag pratar om?

Kommentarer
Postat av: Lian

Måste lägga till att man som kränkt medresenär inte får slå personen med dålig smak i huvudet….

2006-02-10 @ 23:13:59
Postat av: Marianne

Nä, det är bättre att sparka på smalbenet och låtsas att det inte var meningen... Eller råka hälla kaffe över telefonen.

2006-02-11 @ 18:15:15
Postat av: Hogge

Mjölk är annars ett effektivt sätt att få mobiltelefoner att sluta fungera. Jag vet för jag har provat :o

2006-02-12 @ 15:35:31
Postat av: Christofer

Lian, hur har man dålig smak i huvudet?

2006-02-13 @ 13:38:22
Postat av: Lian

Var skulle den dåliga smaken annars sitta?

2006-02-14 @ 15:38:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback