Modeprofessor

Japp, nu diskuterar de en professur i mode. "För det är ju något som alla tänker på varje dag", är argumentet. De tycker också att det är ett naturligt steg eftersom man länge kunnat läsa om mode inom socialantropologi och historia. Det är ju jättelogiskt. Man kan tänka sig att någon skriver en doktorsavhandling om bantningshetsens effekter på kvinnors självförtroende, eller liknande. Ska vi ha en professur i bantning då? Är det så korkat som jag tycker att det verkar, eller är det något jag inte förstått?

Jag är för övrigt lärarvikarien som inte fattar att elever som är svaga i svenska när de talar förmodligen inte kan skriva tidningsartiklar. Smart.

Efter P1 morgon i morse, som handlade om hur slakterier fuskar med djurhållningen och bland annat skållar grisar levande, har jag blivit vegetarian litegrann igen. Om jag laddar hem programmet och lyssnar på det minst en gång i veckan kanske jag har en chans att besegra min dåliga karaktär och vilja till omgivningsanpassning den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback