Maktspråk

På tisdag kväll tänkte jag gå på en föreläsning om maktspråk i Aula Magna, där man får veta varför mediatränade politiker låter som de vet vad de pratar om. Retorik är intressant, men också obehagligt. Vet själv att jag kommit undan med en massa saker bara föra att jag är bra på att låta som om jag vet vad jag pratar om... Någon som är nyfiken på maktspråk och vill följa med? Bara att höra av sig. Skulle kunna bli en intressant blandning människor: "Marianne och hennes bloggs läsare går på föreläsning" :)

Undrar förresten hur mycket ondhetspoäng man får av att glömma betala en ny scoutskjorta. Jag har köpt, eller snarare stulit eftersom jag ännu inte betalat, en ny cool skjorta i sånt där bra material. Till skillnad från min gamla skjorta är alla knappar i samma färg, och hålen som finns är andningshål. Dessutom är passformen inte anpassad efter höggravida människor med halvmetersarmar, vilket är en trevlig bonus. Jag ska snart snart snart komma ihåg att betala.

Imorgon ska jag vara rocktjej och dricka öl, och på söndag ska jag, om förkylningen inte attackerar mig igen, träffa lille Marcus, och hans i sammanhanget sekundära föräldrar. Är redan nervös för att jag ska råka tappa honom, eller glömma mig helt och börja jonglera som i den hemska scenen i "Gömda". Fast jag tror inte det. (Håkan och Lian: Lovar att inte göra det. Möjligen kommer jag att tugga lite på hans ena fot dock.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback