I god tid som vanligt

Japp, då var en klar med hemtentan då. Flera minuters marginal tills datorsalen stänger, jag inte får skriva längre, hemtentamen lämnas in för sent för att kunna bli godkänd och Marianne inte får fortsätta på C-nivå innevarande termin, hade jag också.

Men om jag vet att jag kan skriva klart en knappt halvfärdig hemtenta på fem timmar inklusive matrast - varför gör jag det då inte mycket tidigare? Om jag inte visste bättre skulle jag tro att jag gillade ångest. Men skönt att ha den klumpen ur världen (jag tror att jag blir godkänd, eller kanske får rest, men inte underkänd). Knappt två veckor tills nästa hemtenta ska in... Nej, jag blir absolut inte mer diciplinerad för att folk tjatar på mig, då tappar jag bara lusten, så var god undvik det.

Kanske är det just kopplingen mellan skrivande och lust som gör det så svårt för mig att skriva när jag måste? Jag måste alltid leta efter inspirationen och lustkänslorna innan jag kan komma igång. Hm, ska klura på det.

För övrigt är jag asförbannad för att det finns äckliga människor som misshandlar andra för att de håller varandra i handen och är av samma kön. Arg. Sur. Förbannad. Och arg.

Kommentarer
Postat av: Helena

Ojoj- det där med sista minuten vet jag allt om. Skönt att det gick bra. Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback