Okej, here's a mjukstart!

Jag har en liten tendens att ibland, så där i undantagsfall, göra uppgifter dagen innan de ska in. Naturligtvis händer detta mycket sällan. Men, som sagt, det händer. Men i de flesta fall brukar jag ändå se till att ha en aning om vad uppgiften består i, om det är någon litteratur som behöver läsas in eller någon empiri som ska inskaffas (Kan man säga att man ska inskaffa empiri? Förmodligen inte.) åtminstone lite lite grann innan klockan halv tolv på kvällen dagen innan inlämning. Men så skedde inte denna gång.

Man kan också tänka sig att studenten som gjort ovanstående i alla fall fokuserar på uppgiften när hon tar tag i den vid tolvtiden. Men det går också att tänka sig att hon istället fokuserar på att dricka en kopp te och sköta sina surfningsåtaganden.

Till exempel hittade jag en ny film utlagd på Tullnet, där Vesslan läser Bruno K. Öijer, vilket han med hänsyn till en engelsktalande lyssnare inleder med orden som jag valt som rubrik...

Detta är en extra korkad sysselsättning för just mig när jag borde sova, eftersom jag har en uppkoppling på en halv bite i halvåret. En gång försökte jag se en film på en dator på skolan istället. Då fick jag hem den jättefort. Datorn saknade högtalare. Vilket gör poesiuppläsningar en pytteliten smula meningslösa.

Så efter att ha lagt ner tre timmar på 40 minuters jobb har jag nu nästan två ark fyllda med bokstäver i en halvbegriplig ordning. Tack FSM* för att det finns 1,5 radavstånd! 

Men å andra sidan passar väl en hafsigt skriven observationsrapport bra till en hafsigt skött praktik?


Ett smakprov på mitt nattliga lilla alster:

"I Håkan och Andreas arbetsrum huserade även under en tioveckorsperiod i början av hösten en vetgirig lärarkandidat, som trivdes så bra i detta intellektuella landskap att hon återvände för ytterligare två veckors kunskapsinhämtande senare under hösten."




*
Flygande Spaghettimonstret


Kommentarer
Postat av: Åsa

Å! Först nu har jag skådat ljuset! Efter att ha lyssnat till den karismatiske FSMpastorn på den fina länken är jag äntligen fullt övertygad om hur allt hänger ihop. Det här med gravitation har till exempel alltid kännts lite konstlat. När man istället hör om "intelligent falling"-teorin faller pusselbitarna på plats. Underbart! Inga fler tvivel. Dessutom finns ju lösningen på växthuseffekten mitt framför näsan.
Vi måste verkligen arbeta för att alla alternativa förklaringar till utvecklingsläran kommer fram i skolundervisningen. Go lärarMarre!
/ Åsa

2006-12-12 @ 12:35:44
Postat av: Lian

Du har 0,25 Mbit per sekund faktiskt!

2006-12-13 @ 14:41:33
Postat av: Åsa

Har vaddå? Hmm. Dum dator. Bara för att man trycker tre gånger på en knapp när det inte verkar hända något behöver den väl inte skicka tre inlägg. Något får den väl fatta själv?

2006-12-14 @ 12:59:14
Postat av: Marianne

Jag fixar. Datorernas ondska måste bekämpas! ´Jag brukar drabbas av att datorn helt på egen hand lägger in stavfel i mina texter. Maken till fräckhet får man leta efter...

2006-12-14 @ 19:49:46
Postat av: LenaK

Nej stavfel beror inte på datorn utan på forniter - de bor i tangentbordet och ställer ofta till det.
Stephen King har redan avslöjat dem i en novell som borde fått Nobels pris i kopplingen mellan biologi och teknik - fast det priset finns visst inte.
Men för den som vill läsa mer om vilka som döljer sig i ett tangentbord och hur dessa skall vårdas rekommenderas: "The Ballad of the Flexible Bullet".
Han berättar förvisso om forniter i skrivmaskinens tangentbord - men idag har vi forniter version 3. Horror!
http://www.horrorking.com/skeleton.html

2006-12-15 @ 23:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback