Gammal bekant jag inte saknat

Träffade någon jag inte stött på på länge idag. Jag har sett henom på håll ett par gånger, men varit förutseende och lyckats undvika en konfrontation. Sist jag verkligen träffade henom var nog en fem-sex år sen. Det skär i magen bara jag tänker på det. Bara väldigt jobbigt faktiskt.

Vem är då denna besvärliga bekanting jag så gärna undviker? Jo, jag talar om min gamla bekant magkatarren. Det gör ont, jag blir irriterad på allt och alla och dricker jag mitt älskade te så kräks jag. Naturligtvis hindrar inte detta mig från att dricka te, för så vuxen är jag inte (som att jag nån gång om året får för mig att det där med parfym- och ylleallergi bara är fjolligt hypokondri - och får lida för det i en månad framåt).

Det positiva med att det hänt förr är att jag börjar knapra piller och unnar mig en paus i måstena INNAN jag ligger och gråter i fosterställning för att jag har så ont att jag inte har kunnat sova på en vecka och dessutom kräks upp allt jag äter och dricker.

Att det varit så tyst här beror på att bloggen, de få tillfällen då jag haft tid att skriva, legat nere. :-(
Men jag har ett par texter på gång, så den som inte har något att göra i påsk kan känna sig lugn. Förutsatt att hen tar nån dag på sig med att läsa en text, i och för sig, så något annat kanske ni får hitta på också.

Jag ska fira en lång härlig släktpåsk ute på Räfsnäs. Mysigt umgänge blandat med enskildhet med laptopen på bryggan... Jag har hört att kaffe och alkohol är den bästa medicinen mot magkatarr, visst är det så?

Stöd mig förresten i min kamp för att Lian ska klä ut allas vår lille heteronormativitetsbekämpare Marcus till Påskkärring och gå runt till grannarna och tigga godis imorgon!


Kommentarer
Postat av: Lian

Har förklarat för Marcus att hans moster följer med och tigger godis.

2006-04-13 @ 01:26:24
Postat av: Marianne

Men asså hm, typiskt. Men nä!

Postat av: Lena Kronberg

Stackars lilla dej o dumma, dumma magkatarren! Den får väl inte följa med till Räfsnäs hoppas jag.
Kaffe och alkohol är jättebra mot magkatarr, liksom kryddstark, fet och stekt mat.
Magkatarren ska ignoreras bort.

Därför omger jag mig med mycket hög hårdrocksmusik och bälgar massor av rödvin när jag har dundrande huvudvärk.
Förlamade bör springa maraton och blinda bör läsa vanliga böcker som alla andra.

Jag tycker att det daltas för mycket med alla "s.k." sjuka i detta samhälle.

För övrigt anser jag att alla närvarande i familjen K och familjen F bör gå godistiggarrundan iklädda påskkärringmundering. OBS: GÅ, inte åka barnvagn, eller bli buren. Dalta inte med grabben, han kommer att bli en feminiserad vekling!

2006-04-13 @ 11:09:22
Postat av: Louise

God Bedring og God Påske som vi sæger på danska. Fick du bilden førresten?

2006-04-13 @ 13:15:32
URL: http://saoirse.blogg.se
Postat av: Marianne

Ja, Lena - helt rätt! Det där eviga daltandet... Varför ska vi stå ut med textning bara för att döva inte bemödar sig med att lyssna?

Magkatarren har beställt adressändring till min mage, så den stannar nog en stund. Fast Marcus närvaro fixade den inte, så när han var med gömde den sig.

2006-04-17 @ 21:22:16
URL: http://marre.blogg.se
Postat av: Marianne

Jadå, jag har bilden. Tänkte lägga ut den, men måste nog fråga de andra på den först, tror jag.

2006-04-17 @ 21:23:43
URL: http://marre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback