Klargörande angående fågelinfluensan

Tänkte bara förtydliga: Jag tänkte inte sluta äta kyckling för att jag är rädd för att bli smittad, utan för att konsumtion av billigt kött bidrar till den djurhållning som åtminstone delvis ligger bakom problem som fågelinfluensan och galna kosjukan. Bara så att ingen tror att jag är en av de där paranoida idioterna som inte förstår att det finns farligare saker att oroa sig för i världen...

Kom hem nyss och tittade i kylen. Funderar på om jag ska ha öl, soya eller ketchup till min gröt imorgon bitti...




Kommentarer
Postat av: lian

Röstar för en blandning av alla tre. Du har väl mixer?

2005-10-27 @ 15:19:20
Postat av: Marianne

Nej, tyvärr. Men sen när behöver man en mixer för att blanda öl, soya och kethup? Hur lat är du?

2005-10-27 @ 20:29:14
Postat av: Lian

Du ska ju självklart även mixa gröten!

2005-10-31 @ 16:16:54
Postat av: Lian

Vilket man i och för sig kanske inte heller behöver mixer till om man inte är lat men att frågan från början kom upp beror väl på någonting...?

2005-10-31 @ 16:19:37
Postat av: Marianne

Att glömma att handla mjölk är inget man gör av lathet; det kommer sig av tankspriddhet och en allmänt dålig kontakt med verkligheten. Är läsa bloggar allt du gör på dagarna? Akta så jag inte skvallrar för din chef...

2005-10-31 @ 17:51:00
Postat av: Lian

Alternativet att handla mjölk på morgonen da? Systemen ligger faktiskt nere och då är det inte mycket att göra.

2005-11-04 @ 15:26:44
Postat av: Marianne

Affären öppnar inte förrän kl 10 och då är jag teoretiskt sett redan på Universitetet, så jag måste handla kvällen innan. (Och om systemen ligger nere ska man väl förkovra sig med arbetsrelaterad information, tex lära sig företagets hemsida utantill eller så?)

2005-11-06 @ 20:01:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback