Musik och praktik del två

Konserten var underbar. Mysig stämmning och nästan helt genomgående bra låtar. Två gitarrer och en kontrabas, inte ett blip-blop i sikte. "Soloviolin" med kontrabas, och "Natten är lugn", om varför natten är så underbar, gav mig gåshud. Allt var så vackert!
   Tesen att Mondo är dåligt gäller nog bara när man går dit bara för att man kommer in gratis och mest blir störd av musikerna som man inte gillar och som för oväsen när man vill dricka sin öl i lugn och ro. Nu när det var ett band jag gillade (alltså som objektivt sett var bra) var lokalen mysig. Det gjorde inte ens nåt att Mondo förlorat sitt alkoholtillstånd. Känner jag Marre rätt var det bara bra. :)

Myskänslorna från gårdagen kommer förhoppningsvis att hänga med åtminstone veckan ut...

Och nu sitter jag i en datorsal på Tibble omgiven av småsjungande estetelever som skriver på sina uppsatser. De är så gulliga (jag menar detta på ett positivt, inte nedlåtande sätt). Alla elever borde vara esteter... Eller humanister av något slag iaf.

Kommentarer
Postat av: Hogge

Nämen! Här är ju bloggen! Den var ju inte så svår att hitta eftersom du beskrev så tydligt var den fanns ;)

Det är bra med konserter som man kan vara glad åt i flera dagar. Jag hamnade själv på en konsert en gång med ett band jag aldrig hört men det var så bra att jag var alldeles salig när jag gick därifrån.

2005-11-28 @ 18:17:54
Postat av: Marianne

Ja, bloggen finns ju på Internet. Funderar på att bjuda hem folk och förklara för dem att jag bor i Europa. Fantomen, det är väl förresten han som blev biten av en radioaktiv spindel så att han blir grön varje gång han byter om i en telefonkiosk? Bäst att dubbelkolla tänkte jag... (And you get a banana!)

Ovanstående är helt och hållet internskämt från i lördags. Det är viktigt att ha internskämt i alla grupper så att man inte missar möjligheten att få någon att känna sig utanför. (Marsvin, marsvin, för övrigt...)

Postat av: Johan

Adolphson & Falk-spelningen i förra veckan tillhör definitivt topp tio av alla spelningar jag sett och då har jag sett många.

Om man var gruppsykolog skulle man säkert kunna säga att internskämt är viktiga för sammanhållningen och den egna identiteten osv. Det finns ju andra knep också: Likadana T-shirts, likadana politiska åsikter, språk m.m.

2005-11-29 @ 05:12:25
URL: http://tullen.malfunction.org
Postat av: Hogge

Marianne - Du har helt rätt om Fantomen men du glömde att han bara blir stark om han äter Dunderhonung.

Johan - Räknas knepet att se likadan ut som någon annan? Som tvilling gör man ju det även om man försöker se olika ut genom att klä sig i olika färger som tex mörksvart och ljussvart.

2005-11-29 @ 20:27:38
Postat av: Marianne

Fördelen med mer eller mindre heldumma internskämt är väl att alla kan invigas dem, oavsett just åsikter, klädstil, musiksmak, favoritförfattare osv, och att man snabbt kan skapa en gemenskap i en ny grupp av människor.

2005-11-30 @ 11:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback