Jag och min syster leker spöken i 90-talskläder


Jag och min syster leker spöken i 90-talskläder Titta så fina jag och min syster är i våra 90-talskläder och 90-talssmink. Lian kom på att hon inte sminkade sig alls i början av 90-talet, så hon valde att följa temat genom att vara osminkad. Ingen hade kommit ihåg att ta med vare sig mousse eller hårsprej, varför vi fick hålla till godo med otidsenligt gelévax, men det funkade ju det också. Tyvärr syns det inte riktigt att jag har min fina antinazisttröja på mig, som man nästan bör minnas om man kände mig 93-95, då den var mitt andra, för att inte säga första, hem.

Om man tycker att modet inte var så speciellt på 90-talet kan jag berätta att i alla fall passformen var det. Festens höggravida gäst kunde utan problem knäppa sin gamla flanellskjorta runt magen, och min t-shirt skulle definitivt ha kunnat rymma minst en person till, så länge denna saknade huvud. Valfri dokusåpadeltagare skulle ha rymts alltså. (Fördomar? Jag? Nej, det är väl helt rätt att döma ut människor fast jag aldrig lyckats pina mig igenom ett enda dokusåpaavsnitt... Fröken K tycker att det är rätt i alla fall)

Det var en oskyldigare tid, i alla fall klädmässigt. Bra eller dåligt? Mest bra tror jag nog, även om det säkert ledde till en tydligare hora-madonna-uppdelning. Nu började jag tänka på allt som var jobbigt med att vara tonåring, så nu måste jag sätta på lite gammal DLK för att få tillbaka lyckokänslorna. :)

Tack Anna för de fina bilderna - jag hoppas att flera som tog bilder lägger upp dem nånstans så att man kan plocka hem dem. (Nån gång när jag blir stor ska jag skaffa en egen kamera.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback