Ståande ovationer

Nu har jag sagt hejdå till mina härliga esteter. De applåderade och busvisslade även lite och jag blev alldeles generad (det är sant, hon ljuger faktiskt inte /Fröken K). Om jag får såna klasser när jag kommer ut i verkligheten på riktigt kommer jag att bli ledsen varje gång det blir helg. Nästan i alla fall.

Idag fick de vara stormakter i Europa på 1700-talet. Preussen, Ryssland, Frankrike, Österrike och Storbritannien. De fick ta fram vilket statsskick de hade, hur deras utrikespolitik var, vilka länder de krigade mot och hur de motiverade allt detta. Sedan fick de berätta om sitt land i jag/vi-form och argumentera för varför de var bäst, i soffprogramsmodell. Klassen har bra sammanhållning så jag uppmuntrade dem till att gå på hårt. "You damn snigelätare" på klingade cockney (typ) var nästan min favoritreplik. Preussen och Storbritannien bråkade om vilka som brydde sig mest om folkets bästa; Ryssland gjorde gängtecken åt Preussen eftersom de ville åt makten i Tyskland...
Jag ska bli lärare... Det är jättekul!



Kommentarer
Postat av: Håkan Fröling

Tänk om jag hadde så engagerade lärare när jag gick i skolan (Måste skylla på något). Då hadde det vart roligt att plugga.

Postat av: Johan S

Jag fick också en applåd, även om busvisslingarna uteblev. Man kanske måste ansöka om att få en... Eller så är allt bara en komplott!

2005-12-07 @ 17:00:22
Postat av: Marianne

Klart det är en komplott! Du ska inte tro att de inte är ute efter dig bara för att du är paranoid... Mig är de ute efter hela tiden fast jag inte är ett dugg paranoid.

2005-12-08 @ 15:41:10
URL: http://marre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback