Vem är jag?

Jag är har ett starkt vårdande föräldrajag, ett nästan lika starkt spontant barnjag och ett bara lite svagare vuxenjag. Däremot har jag ett mycket svagt kritiskt föräldrajag och ett icke-existerande anpassat barnjag. Uppdelat i egenskaper blir det såhär - med den starkaste respektive svagaste egenskapen längst fram:

Jag är: Stödjande, omhändertagande, förstående, spontan, nyfiken, känslosam, egoistisk, logisk och analytisk.

Jag är inte: Blyg, försiktig, diplomatisk, kritisk och dömande.

Detta kom jag fram till genom ett test där man väljer ut det ord i en rad som man känner mest för. Sen omvandlas orden till poäng och man får diagnosen. Som det spontana barn jag är ser jag förstås detta som ett fullgott skäl till att låta min egoism få helt fria tyglar, men samtidigt vill jag ju ta hand om andra. Typiskt.

Vad tycker ni? Stämmer det här med ert intryck av mig? Alla som upplevt mig som blyg, försiktig och på gränsen till självutplånande hänsynfull blir säkert förvånade...

Kommentarer
Postat av: Lian

Jag har upplevt dig som blyg men det var väl en sådär 25 år sedan...Självutplånande hänsynfull har jag svårare att känna igen.

2007-05-21 @ 09:06:56
Postat av: LenaK

Men det där låter precis som du - som du är nu vill säga - dvs instämmer med föregående talare - lite blyg var du visst för länge sen...
Jag är inte heller särskilt diplomatisk - vilket jag ibland saknar.
Eller vänta - du är ju diplomatisk - det tycker jag när jag ser
dina femi-diskussioner - du är ju fantastisk på att ge dina motståndare rätt i vissa detaljer. Sånt är svårt.
Lättare då att tycka att en idiot är en idiot är en idiot....


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback