Konsten att åka tunnelbana

En rolig sak med mitt monetärt usla jobb är att man får se många nya platser. Resten av terminen ska jag åka till Hässelby två gånger i veckan och lära såna dära ungdomar viktiga saker och allmän hutvetning. Vilket för övrigt på ovan icke nämnda skola är öknamnet för ämnet som man ska få ordningsbetyg i. Humor - jag trivs.

Men det var lite svårt att ta sig därifrån. Jag satt på perrongen och väntade på tåget. In kommer ett tåg som det står "Hässelby Strand" på. Och det ska inte jag åka med - mig lurar man inte! Jag ska ju söderut. Kondukturen ropar "tid för avgång" lite väl många gånger tycker jag, och sen åker det iväg. Men åt samma håll som det kom ifrån?!? Och plötsligt stod det "Högdalen" på tågskrället. Bara så där. Och så fick jag vänta i tio minuter till. Fascistsamhälle.

Kort sagt: Marianne fick lära sig vad slutstationer är för något.

Kommentarer
Postat av: Lian

Får du sätta betyg i hutvetning?

2007-05-09 @ 08:18:04
Postat av: Marianne

Nja, jag är ju vikarie dårå, så jag sätter inga betyg alls.

2007-05-09 @ 19:46:37
Postat av: Herr K

MMM
Tunnelbaneepisoden inspirerar mig att berätta om gårdagens lunchhändelse.
Jag har ett kort med magnetremsa som talar om för restaurangen att jag avser att äta lunch. Kortet sitte i ett fodral (som fö sitter fast i ett fjäderbelastat snöre för skidliftar)
Igår hade restaurangdatorn bytt operativsystem och fungerade därför självfallet inte. Så det blev till att ta ut kortet från fodralet för att läsa numret på baksidan som skulle skrivas på en lista. Kön vääääääxte... Så plötsligt fungerade systemet igen när det var min tur så jag höll fram fodralet som vanligt mot läsaren - snabbt för att inte irritera kön ytterligare. Men det fungrerade inte! Kassapersonen lyckades inte heller!! Men när jag med en värlsvan rörelse tog kortet som jag hade i handen och la det mot läsaren fungerade det!!! Kommentarerna från kön fanns det gudskelov viss humor i....

2007-05-10 @ 08:22:01
Postat av: Lars S

Det är ju inte första gången M inte kan skilja en slutstation från en vanlig station - t.ex. är Hjulsta och Husby två helt olika stationer, konstigt nog!

2007-05-10 @ 13:14:35
Postat av: Lian

Tänkte att om du ska vikariera terminen ut måste ju någon sätta betyg?

2007-05-10 @ 13:53:57
Postat av: Marianne

Lars: Det konstiga är att Hjulstabadet ligger i Husby. Man undrar liksom hur de har tänkt...

2007-05-10 @ 15:47:03
Postat av: Marianne

Herr K:

Eller som Vesslan sade: "Men var har du fått det ifrån att vara så tankspridd - din mamma är ju inte det?"

Nej, så var i all världen kan det komma ifrån?

2007-05-10 @ 15:51:24
Postat av: Lian

Den ordinarie läraren ansvarar för betyget i psykologifallet, och i det andra fallet ansvarar klassläraren. Naturligtvis tillsammans med mig.

2007-05-10 @ 15:52:48
Postat av: Marianne

Det förra var alltså _till_ Lian. Inte _från_ Lian. (Sabla feminetik)

2007-05-10 @ 15:54:02
Postat av: Lian

Coolt!

Varför skyller du dina tillkortakommanden på feminetik?

2007-05-11 @ 10:37:32
Postat av: Marianne

Jo, för att på feminetik skriver man bara namnet på den man skriver till, och ens eget namn kommer med automagiskt, eftersom man är inloggad.

Och förresten har jag inga tillkortakommanden - bara charmiga små egenheter. Så det så.

2007-05-11 @ 14:10:40
Postat av: Lian

Du vet väl att de som läser din kommentar säkert läst fler delar av bloggen...

2007-05-11 @ 15:33:24
Postat av: Marianne

Ja, just det. Så då vet de att jag inte har några tillkortakommanden.

Din poäng är att det därför är onödigt för mig att påpeka - eftersom mina läsare vet att du har fel?

2007-05-13 @ 20:47:16
Postat av: LenaK

En spambot har de senaste dagarna roat sig med att skriva cool blog thank you på min blogg - så nu är ordet cool bannat på min sida.

Jag reagerade impulsivt när jag såg Lians cool...

Lian: Vad roar du dig med om dagarna? Inte för att jag tror att du skulle vara en spambot - men i alla fall...

För övrigt har spamboten ändrat sitt meddelande nu - och nya ord är bannade - blogsoft är usla på att ta hand om sina bloggare.
Varför finns inte bokstavskombinationen här, den som finns på alla bloggersidor?

Marre: Har du spammare på din sida?

Postat av: Marianne

Mycket lite spam. Kanske fått 15 spammeddelanden totalt. Men de kollar ju. Jag har själv fått skriva in bokstäver eftersom den misstänkte att jag var en spammare (här - på min egen blogg).

Lian ägnar sig åt balubasopimering dagarna i ända.

2007-05-14 @ 13:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback