En person jag tycker om...

En person jag tycker om...

Det var en vän som påpekade att hon inte är med på bild här särskilt ofta. Det beror visserligen på en kombination av närvarobrist, (har någon hört en fånigare ursäkt än: "jag födde barn för fyra dagar sen, så jag kommer inte på din fest"?), och märklig kameraskygghet, men några bilder gick det att skrapa ihop.

Jag tänker på en bok när jag tittar på bilderna, men jag tror nog att det är ännu omöjligare att komma på vilken än att lösa den förra bildgåtan. Ledtråd: Jag gråter när jag läser boken.

En ledtråd till den förra: Boken har vunnit ett fint pris. (för att få godkänt räcker det dock inte att komma på vilken bok det är, utan precis som på matteproven måste man redovisa sin uträkning, dvs förklara sambandet mellan boken och bilden...)

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag gissar på "Allra käraste syster" av Astrid Lindgren, eftersom L är din syster och jag själv alltid får tårar i ögonen av strofen: "Ett måste du veta. Att när Salikons rosor vissnar. Då är jag död."

Postat av: Marianne

Kunde ha varit, men nej. Bra gissning dock, rätt författare...

2007-01-05 @ 02:55:06
Postat av: LenaK

Då måste det vara Karlsson på taket.

E/L är den elak syrran som sitter och hånglar med sin pojkvän H i soffan medan du och din snurriga och lite lagom tjocka vän smyger runt med en filt över huvudet - eftersom du _lovat_ att inte visa dig på hela kvällen.

Och varför skulle du gråta?
För att alla tror att du ljuger om din lite lagom tjocke vän - han som snodde den sista kolan.
Och så är du ledsen för den där vovven i boken - vovvar är ju dödsläskiga - stackars kille som tror att de är snälla.

Alla hundar är egentligen pitbullterrier...

Ro hit med priset - du har adressen!

2007-01-06 @ 02:46:16
Postat av: LenaK

Fast på sant är det nog Bröderna Lejonhjärta - för den är dödsorglig.

Och du känner dig nog som skorpan o syrran din är den modige hjälten Jonatan.

Och när du har dött i en jättesorglig sjukdom som barn så ska syrran snart komma efter - för i Nangijala är inte tiden som här.
Och nu ska rida runt i Körsbärsdalen - fast du inte kan rida - för i Nangijala kan ni.
Men så blev det tvärtom - för din syrra räddade dig från ett brinnande hus o alla staden hade önskat att de var du som dog - för din syrra var både god och vacker - och du var bara en liten skit, men sen - i Nangijala - där blev du modig och slogs mot Tengils män...

Ro hit med priset innan jag spammar din sida med alla böcker som Astrid Lindgren någonsin skrivit - och inte skrivit.

2007-01-06 @ 02:54:00
Postat av: Marianne

Nej, nej. Vet man vad min syster heter så borde det inte vara vansinnigt svårt.

2007-01-06 @ 14:23:09
Postat av: LenaK

Okej då - När Lisabet petade in en ärta i näsan - men den är väl inte så sorglig?

2007-01-06 @ 16:05:48
Postat av: Marianne

Lisabet gör andra saker också...

2007-01-07 @ 00:37:21
Postat av: Marre

Naturligtvis är det "Titta Madicken, det snöar!". Helena presenterade rätt svar för en vecka sedan, men det skedde i den där konstiga världen där man inte kan kopiera och klistra in det andra människor sagt tidigare för att visa på hur ologiskt deras resonemang är. Vad är det den världen heter nu igen?

2007-01-15 @ 19:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback