Vad är detta?

En liten berättelse, men vad är den uppbyggd av?

- Tja. Förstod att du skulle påpeka min stavning...Vagnsbrist uppstår ofta på hösten då rälsen blir
    hal och tågen får plattor på hjulen då de slirar. Svarven har låg kapacitet.
- Genialt! Nu känner jag mig dum, jag trodde det var inbrottslarm. OK att jag inte kom på det när
    jag var full i onsdags. Men nu...
- Fan vad du är rolig. Det behövs just nu. Vi åker till räfsnäs. Låter det bra, eller blir det biljard?
- Det låter bra men jag kan inte lova dig ännu. Vill gärna ses någon dag ju, men för mig handlar
    det just nu mest om att mötas som självständiga människor, att acceptera att den andra har ett
    eget liv som inte nödvändigtvis anpassas efter parrelationens behov.
- Okej. Synd, synd...
- Vi har fått bekräftat platserna till torsdag på Historiska museet.
- Ska bli kul! Lars kan från typ 17.
- Bra! Då bestämmer vi det.

Senare...
- Ska till Slussen så jag passar på att byta tåg i Gamla stan. Förvirring är härligt!
- Haha. Något skvaller? Ska du på pride nåt?
- Tyvärr kan jag ej. Vi hade en lång utläggning men kom inte fram till någon koppling. Sexet är
     viktigt, i sig och som symbol. Om det som är ordnat nu inte fungerar hoppas jag att han får ta
     kontakt med dig.
- Aha, det var säkert därför de hade den. Dessutom var det RCCL-båtar och inte Viking Line.
  Aldrig varit på tunnan förut. Borde vara ett eller annat grund som tillkommit.
- Fast syns inte grundet så finns det väl inte? Vad hände?  
- Jag är fett begåvad. De som gillar Elvis borde kanske iofs läsa Atfonpuckot. Ses snart?
- Vi får ses en annan dag. Jag har fått feber så det bli hem och sova för min del.
- Ja visst ja. Jag hörde det. Stackars dig att vara sjuk. Håller om... Fick du någon märklig fråga
    på vägen ut? Krya på dig.
- Jag är den som har klarat mig bäst hittills. Varför måste man åka nattbuss till jobbet?
- Då vet konduktören vad du ska göra i veckan. 
- Känner du för att hitta på något måndag eller tisdag?
- Det gör jag delvis. Som indianerna säger: Köper man inga Resorb, så har man inga Resorb.
    Lycka till till mig imorgon. Vore kul att jämföra korten med nya. Det var en mycket fin bild på
    mig de fått också.
- Kidsen var entusiastiska. Typiskt.

Nå, vad tror du att ovanstående kommer ifrån?

Kommentarer
Postat av: Helena

SMS?

2007-02-21 @ 09:44:26
Postat av: Marianne

På vilket sätt menar du?

2007-02-21 @ 11:53:59
Postat av: Kerstin

Ena sidan av mobilkonversation. Fast "Vi åker till Räfsnäs" ser ut som mitt SMS till dig häromveckan.

2007-02-21 @ 12:32:45
Postat av: Marianne

Jag som jobbade så för att få det att se ut som tvåvägskommunikation... Men det är alltså klippt och klistrat från mess skickade till mig av er.

Jag tänkte att nu har jag skrivit här i ett och ett halvt år - så nu är det er tur... :-)

2007-02-26 @ 12:28:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback