Mitt liv i småanteckningar

En av de fina saker (tack förresten) som jag fick i födelsedagspresent var en ny (för mig alltså) dator från Johan B och Vesslan. Naturligtvis ingick även datasupport, eftersom presenten annars främst skulle ha kunnat fungera som ett ovanligt opraktiskt litet och lågt soffbord. Efter många timmars jobb med datorn (Johans jobb alltså - jag drack te och läste högt ur Mina vänner-boken, som jag också fick i födelsedagspresent) har jag nu en dator som fungerar som den ska, och inte är så stor att den borde betala hyra. Dessutom klarar den mer avancerade datorspel, vilket kommer att resultera i ett ännu större storhetsvansinne hos Marre - efter några dygn som envåldshärskare i Civ.

Men medan det då jobbades vid min dator påpekades det att det låg en massa kanske inte helt nödvändiga papper och andra fina saker på mitt datorbord som kan sägas ha varit en smula i vägen. Och bristen på goda motargument ("Jo, den här tomma plaståpåsen som hörlurarna till i-rivern låg i för en månad sen behöver jag för att...") ledde till att jag började plocka. Först fann jag, i botten på en kartong som fram till dess verkat onödigt stor, ett fodral till i-rivern som jag har varit lite irriterad på att jag inte har haft, och sen fann jag en massa kryptiska meddelanden:
[Det inom hakparentes är förklaring eller kommentar]

! 9.08 -> 9.44
  9.38 -> 10. 17
Glöm inte nalle!
------------------------
Te?

[roten ur-tecken] :2,5 person
Elin, Anders, Karin, Annan

Tisdag

Vill säga något
Under ceremonin?
                    Dikt
Hålla fritt tal under middag?

Fixa myggnät

Tåg NP centrum
18.00

Prata med Annika - bland annat om nattbastu

Går ut: 10 november

Vatten!

kuvert
frimärke
Skriva ut ansökan !

Julklapp:                    
v Liten hund                
v Promenad           
[Här kan tilläggas att den första noteringen är i rött bläck, och de följande två i svart, vilket leder till slutsatsen att de inte har med varandra att göra - men de står bredvid varandra på ett stort och i övrigt tomt papper.]     


Demian: 19.30 på Södra teatern
                 18.00 på Kvarnen

 32         
+ 4 

  [okej, jag tog aldrig Diff-transen, men 20 poäng matte har jag ändå, så vad fan?]


15.00 Ring
17.40 (17.20) 17.52        
[Detta tolkar jag som "borde ta tåget, vore allra  bäst om jag tog tåget, respektive kommer i verkligheten att ta tåget"-tider]

Tobias: Uppgift på LÄS
Karim: festen
Gymnasiematte:


07.58 -> 09.03
Upplandstrafiken 0771-141414
Stockholm-Salsta: 11551
Salsta-Stockholm:
823: 749 från Salsta
         till Uppsala 0830
         Tåg: 930 -> 950
Halvtimme till 14.29 1129 12.59


Utöver detta fanns en uppsjö av lösryckta siffror, men de tillför inte mycket annat än att jag har dåligt minne och skriver ner info från nätet och lägger lappen bredvid datorn...


Kommentarer
Postat av: LenaK

Finns det ingen minnesanteckning om att Marre, Marianne eller föken K borde registrera konto hos MySpace?
Finns några trevliga typer som väntar på kollektivet - nämligen...

Postat av: ?

Men vem av dem ska göra det? Marre har ju bloggen, och Marianne och fröken K delar på feminetik... MySpace verkar läskigt. Jag har läst i Rocky att man börjar slåss med sina vänner om man reggar sig där. ;-)

2007-02-09 @ 18:21:43
Postat av: LenaK

Eftersom kollektivet redan slåss - så blir det ju status quo - i så fall.

Vi på MySpace måste ha nåt kul att titta på också - o vi kan satsa pengar på valda delar av kollektivet.

(Kan man få något stalltips om vem som troligen går till final?)

2007-02-09 @ 21:22:03
URL: http://lenak.blogg.no/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback