Teknik och praktik

Så strular bloggen så mitt fantastiskt övertygande bitande svar till Håkan inte publicerades igår, och inte kan jag skriva kommentarer idag heller. Vet inte hur det är för er - om det inte går att skriva kommentarer kan ni väl skriva en kommentar om det så att jag vet? ;-)

Ska sätta mig och läsa på lite mer inför valet snart, så kommer jag säkert hitta en hel del att bli förbannad på. Igår kväll läste jag en broschyr från Piratpartiet, och jag måste medge att de verkar betydligt vettigare och mer sansade än jag först trodde.

Brinner ni för något parti står det er fritt att försöka övertyga mig. Om ni inte är kristdemokrater, för då kan ni lika gärna ge upp direkt.

Idag avslutar jag min första praktikvecka av tio. Jag har hållt en lektion i Svenska A idag, lyckats få nycklar, datorkonto och efter enträgen vaktmästarjakt även inpasseringskort. De administrativa hindren för lärare skulle man kunna skriva en bok om. Sist när jag var här behövde jag färgkopiera en hel del OH-bilder. Vilket med tanke på skolans två färgkopiatorer inte borde vara något större problem. Men jo. För den ena fanns uppe hos ekonomilärarna, som var omöjliga att få tag i. Och den andra fanns på expeditionen, och inte alls svår att få tag i, men som var svår att få använda på grund av personalens bristande teknikkunskaper. Och de underbara frågorna som all administrativ personal ställer när en lärare behöver något:
 "Varför behöver du det?" "Vad är det du ska göra?"
Svar: "Jo, jag hade tänkt undervisa, om det är okej med dig."

Men det är kul att vara tillbaka. Roliga elever och schyssta lärare. Det kommer att bli riktigt kul att undervisa här i nio veckor till.


Kommentarer
Postat av: Lars S (nr 38 ...)

I kommunen borde du ju i alla fall rösta på någon du känner! Det blir ju moderaterna som styr Täby efter valet, det är inte så svårt att räkna ut. Men just du, Marre, har ju möjligheten att påverka *vilka* moderater som styr Täby!

2006-09-04 @ 16:26:28
Postat av: Marianne

Men moderaterna har väl knappast egen majoritet? Just nu lutar det åt folkpartiet, eftersom de bekämpar moderaternas friskolehets. Jo, visst gillar jag friskolor, men jag vill även ha kommunala alternativ.

Fast _om_ jag skulle rösta på er skulle jag helt klart kryssa dig. :-)

2006-09-04 @ 21:08:03
Postat av: Lars

Det räcker för mig! Om jag skulle rösta på sUSP i landstinget skulle jag rösta på dig! :)

Ni hade inga valsedlar på huvudbiblioteket i Täby förresten. (Jag förstår varför, men det är ju synd)

2006-09-13 @ 23:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback