Mer TV3 åt folket!

Vore det inte bra om allt kunde få vara lite enklare? Om nu statsministern nödvändigtvis måste intervjuas ska det vara kort, underhållande och Carolina Gynning ska sköta intervjuandet.

- Asså, det här med budgeten är väl intressant och så, jag menar förra månaden hade jag bara råd med fyra olika läppglans, och eftersom jag gör av med åtta i veckan blev det ju problem. Så - kommer momsen på läppglans att sänkas?
- Nja, alltså budgeten handlar i år om ett par skattesänkningar, omprioriteringar i regionalpolitiken, bibehållen marginalskatt, ökat bistånd, en översyn av ersättningsnivåerna i arbetslöshets- och sjukförsäkringen och sänkt grundavdrag, bland annat.
- Okej, jag hängde inte med om allt. Men det där med bistånd, det är ju bra. För det finns ju dom som svälter. Men fred på jorden, är inte det en prioriterad fråga?
- Jo, fred är viktigt, men i en svensk statsbudget fokuserar man inte på problem som inte kan åtgärdas med hjälp av förändringar i den svenska statsbudgeten.
- Nu är jag inte med. Vad har det här med läppglans att göra? 

Jag fattar att SVT behöver rapportera om krig och sånt. Men kan det inte göras lite mer lättsamt? Nyhetsinslagen kan väl rimma? Och de kan väl kommentera annat än bara politiken?

"Kofi Annan, ja, ni vet han FN-chefen som har en svensk fru? Hon hade en riktigt elegant skuren aftonklänning på sig när de var på middag i vita huset. Men hon borde haft bättre vett än att ta en svart aftonväska till en gräsgrön klänning. Jo i alla fall, Kofi dårå. Han pratade med några andra killar, som var från Palestina, som Jesus alltså, för att han ville att de inte skulle kriga. Men han som hade den där sjalen som faktiskt inte har varit inne på flera ÅR kring huvudet pratade om nån mur. Och då blev den andra sur och sade att han fick bygga hur många murar på sjalkillens mark som helst, för sjalkillens kompis dödade barn. Då sade sjalkillen att den andres kompisar också gjorde det, fast sanktionerat av staten. Svårt ord det där, "sanktionerat". Det betyder typ att killen hade sagt att de skulle döda barn, medan sjalkillens kompisar dödade barn fast sjalkillen inte ville. Snipp snapp snut - så var sagan slut!
Vad tycker ni om min nya frisyr? Diskutera den på min blogg!"


SVT och SR verkar tro att det här är precis vad det svenska folket behöver. Om du tror att en mer komplicerad värld behöver en mindre nyanserad nyhetsbevakning - skriv inte på den här
protestlistan!

Asså, jag menar att du ska skriva på den om du typ är emot att folkets fördummas och slutar förstå att det finns fler nyanser än kolsvart och Hollywoodtändervitt.

Kommentarer
Postat av: Tereze

Kanal 5 är bättre! :)

Postat av: Marianne

Kanal 5 har ju inte ens nyhetsrapportering? Vilket i och för sig tyder på ett sunt mått av självinsikt...

2006-10-03 @ 20:14:57
Postat av: Håkan Fröling

Jag skrev på listan. Förvånar mig över SVT och SR ledning vill minska mångfalden likna de andra.

Jag noterade i listan att du har en namne, som dessutom är lika gamal som du är ;-)
473 Marianne Kronberg, 28 år, Stockholm
454 Marianne Kronberg, 28 år, Stockholm

2006-10-07 @ 22:19:58
URL: http://froling.blogg.se
Postat av: Marianne

Det är inte mitt fel, utan sajtens. Det stod inget om att man skulle läsa instuktionerna innan man skrev på ju... Eller så stod det, men det stod ingen annanstans att jag skulle läsa den texten...

2006-10-09 @ 15:20:48
Postat av: Åsa

Det blir klanske lite som i Galenskaparnas film "Monopol" (fast tvärt om men med samma effekt om ni fattar...)Så mycket komersiell underhållning som möjligt så att folket inte förleds att tänka själva och förändra saker... Förresten, det här med kultur kan vi ju lägga ned helt. Utan subventioner till teater och konst blir det väl inte särskillt många av oss vanliga människor som har råd/ prioriterar att lägga tusenlappar på ett teaterbesök. Behövs ju inte heller när det finns så mycket trevlig underhållning på TV...
Wääääää! Det kommer gå åt skogen med vårt land!
/ Arg Åsa

2006-10-13 @ 13:07:11
Postat av: Lena

Jag skrev på och skickade vidare. Redan nu är det för mycket bra program som lagts ner.

Hoppas någon lyssnar på lyssnarna...

2006-10-15 @ 22:49:34
URL: http://lenak.blogg.no/
Postat av: Okänd

Riktigt roligt skrivet. Jag tycker din frisyr e jätte fin.

Det andra var en aning cyniskt för att kommentera.

För att anknyta till din roliga intervju måste du se detta klipp:
http://www.youtube.com/watch?v=37KlJilcvbw

Detta bevisar att tjejer kan vara smarta om de vill.

2007-01-25 @ 11:51:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback