På ålderns höst...

Sushi, några tjeckiska öl och fest i kollektiv i Älvsjö. Nice fredagskväll. Men även om de flesta på festen var trevliga och så var många så där gräsligt unga. Hörde en tjej säga i mobilen: "Nä, vi blev utslängda för Leffe bor i en garderob, och vi hade sex i den". Ja, se den ungdomen... När jag fick kämpa emot impulsen att be killen i omnämnda "vi" att dra upp byxorna, eftersom de obegripligt nog (sic!) hängde på halva baken insåg jag att jag nog börjar bli lite gammal. 

Men jag älskade att de hade en röd plyschsoffa i köket! Eftersom alla intressanta samtal förs i köket, är det ju bra om det är bekvämt där... Och att diskutera politik med en person som halsar rödvin har helt klart sin charm. Och det är inte varje dag jag dansar till "Röda Bönor" med glada queerisar växlat med peppande samtal om barn och ungdomars rätt till politisk påverkan. 

Öppenhet, glädje och "alternativa" attityder är härligt. Men tyvärr finns det ofta någon som missat lite vad det här betyder, och verkar vara alternativa främst för att kunna utesluta de som inte anser är det. För att de är unga, nyfrälsta eller träffar många otrevliga mainstreammänniskor i sin vardag, vad vet jag. Killen jag tänker på hade ett stort behov av att "varudeklarera" sig. Och det är väl lugnt, så länge man inte blir besviken när man får positiva reaktioner. Mot kvällens slut diskuterade jag olika former av veganism och vegetarianism med en trevlig och öppensinnad vegan, och då lägger den här killen sig i och pratar om likdelar och kallar mig mördare. Tröttsamt? Ja. Provocerande? Inte särskilt. Sjukt uppmärksamhetskåt människa.

Gissar att mitt yttre var för mainstream för att passa hans ideal, trots att jag följt "Gogol Bordellos" uppmaning och klätt mig i lila. Det intressanta är att det även fanns en del Stureplansaktiga tjejer på festen, men min "mellantingsklädsel" kanske var mer provocerande?


Kommentarer
Postat av: LenaK

Ha, ha, en underbar fest!

Har råkat ut för liknande öden i andra sammanhang. Någon har helt enkelt bestämt sig för att jag är... fyll i valfritt.
För övrigt var jag i Älvsjö i fredags. En snabbis i Stlm, för att gå på Nationalmuseet och se utställningen Konstnärspar, som stängde i söndags, och träffa en kvinna som eventuellt ska skriva en bok om Ruth Milles och ville veta lite om JK:s relation med Milles. Och så träffade jag en massa kompisar och bekanta.

Samt lät laga ett fönster. Någon lustigkurre hade slagit in en ruta på Lillstugan... Tusen kronor kostade det.

Postat av: Marianne

Jag försökte se Konstnärspar förra måndagen, men av någon helknäpp anledning får man inte vara kulturell på måndagar - allt var stängt. Stackars jag fick sitta i en park och sola istället.

Folk som har sönder andras fönster borde få laga dem. För hand med Karlssons Klister. Utan handskar.

2006-05-18 @ 01:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback