Är gin tequila? Och andra stora frågor...

I fredags var det traditionsenligt Orionöl. Men eftersom många av de vanliga deltagarna långhelgade på annat håll beslutade vi som minsann bryr oss om våra vänner och vår kära huvudstad och därför har vett att hålla oss i den senare för att umgås med de förra, att flytta ölandet hem till Andreas och hans coronnspel.

Branik är godare än Törley, fyra människor kan dricka varsin gin i tron att det är tequila utan att märka någon skillnad, och Marianne är grym på coronn. Festen fortsatte på Golden, där det konstaterades att vi skrämmande nog börjar bli jämnåriga med övriga besökare. Men jag kan i alla fall trösta mig med att jag fick visa leg både på Systemet och på Golden, så jag känner mig inte så gräsligt lastgammal ändå.

Tidigare i fredags pratade jag med två nya intresserade om partiet, och blev intervjuad av en finsk tjej som var nyfiken på partiet och höll på med ett skolarbete.

Idag var jag på grilltjejkväll hos Ikka efter jobbet, som avslutades med en kort tur till Popaganda. Den senare skulle säkert varit schysst om vi kommit dit i tid för att komma in i stämningen, men nu kändes det mest kallt, lerigt och fullt av ljummen inte god öl. Vi grillande på balkongen, eftersom Ikka tänkte att det inte gjorde något nu när hon ändå ska flytta till sommaren...

Kommentarer
Postat av: M

Hängde själv en del på popagande och lyckades komma i viss festivalstämning trots kyla, regn och lera. Kan inte föstå varför jag har ont i halsen denna vecka.

När skulle du vara med i Stockholm City?

2006-05-31 @ 16:35:42
Postat av: Marre

Den här veckan skulle det komma, sade journalisten. Bara att hålla utkik!

Skeptisk till Popaganda. Festival funkar inte riktigt om man när som helst kan ta tunnelbanan hem. Man måste vara mer utlämnad...

2006-06-01 @ 01:26:30
Postat av: M

Det kan ju vara en fördel att kunna fly från kassa band. Vi döpte om The Embassy till Enbacil. Det kändes helt rätt.

Jag har missat dig i Stockholm City. Ströks artikeln eller är det jag som läser dåligt?

2006-06-02 @ 16:36:44
Postat av: Marre

Fast på Roskilde går det att fly till andra band eller till campingen, men man åker inte hem bara för att man är lite less...

Eller om man inte kan enas utan sitter och surar mellan två spelningar... Bara dumt.

Jag har inte heller hört något om artikeln - kommer den ut länkar jag den härifrån.

2006-06-03 @ 01:40:28
Postat av: Ikka

Hej, jag hade också trevligt på grillfesten *ler*
Skall vi hitta på något någon dag? Kram

Postat av: Marianne

Klart vi ska! En mysig vit tröja längtar efter sin ägare, för den blir så mobbad av mina svarta kläder, och min illgröna huvtröja tycker att den är en mes... ;-)

2006-06-12 @ 12:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback