En liten helgrapport...

I fredags jobbade jag till elva, och fattade det kloka beslutet att åka hem och vila ut inför lördagen.

Lördagen inleddes med Internethäng, lång varm dusch, packande i lugn och ro och... men helvete - frukosten! Funderade på att ta gröten med mig i hissen och sedan slänga tallriken på vägen, men valde att istället slänga i mig den medan jag tog på mig skorna och borstade håret. Nej, nej, mitt matbord blev inte alls helt nedstänkt med mjölk - vad får dig att tro det? Får börja äta gröt i kåsa istället, för den är det ju inget problem att ta med sig. Eller papptallrik?

Anlände till Lian och Metas 30-årsfest vid halv tolv. Dagen ägnades åt att hacka grönsaker, leka med Marcus, skålla händerna på te (i ett litet kök med fem arbetande bör minst en gå omkring planlöst med ett kopp skållhett te, vilket är en gammal kockkunskap som Bengt delade med sig av), göra en massa bål och helt glömma bort att det finns såna där barn och andra som inte dricker alkohol samt byta om till somrig svart sammet.

Framåt sex anlände gästerna. Lange från Göteborg, Lena med familj från Lund, Patrick från Linköping, Åsa och Erik från Vattholma (okej, de bor väl inte där än kanske), annan Lena med annan familj från Västerås, massa stockholmare, andra Västeråsare, släktingar och vänner. Tipspromenad ner till Edsviken där fördrinken serverades. Jag var inte ensam om den svarta sammeten - tack Jonas!

Sedan mingel vid huset, middag med sång, grillbuffé och helt enkelt kul att träffa alla. Presentutdelning med mikrofonhoggande Marre - som såg en kvarts sekunds tystnad som en självklar inbjudan till att alla ville höra hennes röst. Kul dansgolv och fullt festande fram till och med gryning och morgon. Helt överstimulerad av att omges av så mycket roliga människor!

Marianne vann en flaska vin i "känna Meta och Lian bäst"-tävlingen, åkte taxi till stan, samt glömde sina sammetsbyxor på Kungsholmen.

Hur orkade jag då jobba tolv timmar dagen därpå? Jo, för det första är jag hemskt tuff, och för det andra drack jag faktiskt inte mycket. I stort sett inget alls efter middagen - skitstolt!

Tack alla för en jättekul kväll! Att det fanns småbarnsföräldrar med fram till slutet tyder på att alla vänner inte kommer att försvinna i något hemskt tråkträsk inom ett par år. Ni är underbara allihop...


Kommentarer
Postat av: Kungsholmsbo

Jo, att du kom upp, iväg och kunde jobba i 12 timmar där på morgonen imponerade på mig iaf. Inte för att jag heller drack så mycket, men trött var man definitivt. Så pass trött att jag höll på att missa IKEAs stängingstid för jag sov så länge (skulle köra en norrlänning som flyttat till Stockholm)

Skönt att se att vi fortfarande kan hantera dansgolvet på samma eminenta sätt som när vi var seniorscouter

De svarta sammetsbyxorna passade även bra på mig. Skämtar bara.....

.....de satt inte bra alls.

2006-06-07 @ 16:59:58
Postat av: Marre

Nej, nej, vi hanterar dansgolvet mycket bättre nu! Jag tycker i alla fall att jag är mycket bättre på att dansa efter ett par glas vin. Och snyggare och smartare också förstås.

Hur satt byxorna på Lange då? Finns fotobevis?

2006-06-07 @ 23:13:28
Postat av: Tina

Jag är förstummad, hur orkade du? Jag var hur trött som helst! Gick till och med och la mig tjugo över nio på kvällen, men var för trött för att sova, så jag somna säkert efter tolv, vilket gjorde att måndagen gick otroligt långsamt;-) Sammetsbyxorna missade jag helt, gick dem själv? hihi...

2006-06-08 @ 14:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback