Stadsmiljöanpassning?

Så ska en efter seglande, landställeshängande, jobbande, vandrande och annan verksamhet där sunkklädsel passar bra, ut på stan och äta på restaurang. Alltså äta på plats, inte ta med ut till en park. Och plötsligt känns picknickjordiga linneshorts och friluftssandaler inte helt rätt. Ska jag slå på stort och ta en skjorta kanske? Ja, några rena finns det faktiskt i garderoben. Fast de är klarblå med märken på, så det funkar nog inte ändå. Hm, strumpor och skor kanske? Hela och rena jeans lyckades jag hitta i alla fall. Eller de har säkert en stor fläck som jag hur jag än tittar inte kommer att se förrän på tåget, men för närvarande betraktar jag dem som rena. Tjejsandaler med klack? Njäe. En hel väska känns lämpligt, men i brist på det får den minst trasiga duga. Oj, oj, nu har jag nästan bråttom. Smink kanske? Någon form av tröja skulle ju vara bra... Jag vet - jag tar en paus och bloggar lite, så hinner jag säkert bättre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback