Lite rapportering i allmänhet

Tidsoptimister - förenen eder!
Två personer sitter på en restaurang. "Hemma hos" på Kammakargatan för övrigt, trevligt och sjukt goda skaldjursspett med avokadokompott; gå genast dit och prova själv. Just när de två beslutar sig för att skita i de betalda biobiljetterna och istället äta och dricka i lugn och ro, kommer Orvar Säfström från Filmkrönikan in genom dörren. Kändes lite ironiskt.

Förvirring
Häromdagen när jag var på väg hem blev det nästan mer förvirrat än vanligt. Jag tänkte att jag skulle ta tunnelbanan och gå av vid Odenplan, men så var jag lite ofokuserad och gick av vid Rådmansgatan istället, för att där byta till fyran. Att jag redan på väg till tunnelbanan passerade fyrans hållplats påverkade inte mina planer. Väl på fyran tänkte jag att jag skulle missa att gå av vid Östra eftersom Stadion är en så trevlig station som en sällan ser, och eftersom inget går upp mot en promenad i regnet på Valhallavägen så var det enbart mysigt att traska tillbaka. Roslagsbanefärden gick dock bra utan ofrivilliga utflykter till varken Åkers Runö eller Ormsta, och boken som var medskyldig till förvirringen är ju bra, så på det hela taget var det inte så illa.

Och tro inte att jag slutar att vara förvirrad bara för att jag får betalt för att inte vara det. Folk nöjer sig inte med att jag tar deras pengar, utan är fräcka nog att förvänta sig såväl växel som det de beställt. Och när de beställer en cola och jag frågar om de vill ha något att dricka till den förstår de inte vad jag menar. Typiskt. Ingen ordning på folk nuförtiden.


Kommentarer
Postat av: Tidsoptimist nummer 2

Om man betalt för 2 biobiljetter och inte använt dem, är det då ok att ladda ner filmen och se den hemma?

(Även hjortfilén på "hemma hos" rekommenderas starkt)

2006-07-12 @ 15:27:21
Postat av: Marianne

Klart det är okej! Jag har inte blivit arresterad - har du? Allt man gör och inte blir arresterad för är ok. Öh. Inte. Men just i det här fallet är det en bra allmän princip.

Postat av: LenaK

Säger bara en sak: Handbok för tankspridda, skriven av Johan Rapp; grundaren av "De tankspriddas förening" - som inte har så många medlemmar - eftersom de glömmer att betala medlemsavgiften...

http://www.adlibris.com/se/search.aspx

För övrig: Var det bara EN sak? Jag skulle väl bara säga en sak. Och så sa jag ingenting - jag skrev...

2006-07-23 @ 03:43:54
URL: http://lenak.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback