Jämställdhet och erövringar

"Min manlige älskare lutar sig behagfullt bakåt i sängen, ger mig en förförisk blick och säger ”ta mig!”. Jag är fascinerad, tänd – och handfallen. Vad ska jag göra med detta erbjudande? Vad vill jag egentligen göra med en manskropp?"


Ja, nu har jag läst
Dr Andie igen. (http://weaver.mine.nu/andie, eftersom jag inte litar på min länkskaparförmåga). Texten ovan är inledningen till en relationsartikel som heter Erövrandets logik. Den är full med klokheter för oss som vill bli jämställda, vettiga människor som har roligt och trivs med oss själva. Så här slutar artikeln:

"För män blir den stora fördelen att de ges en möjlighet att släppa ansvaret för att driva samspelet framåt, ett sätt att få uppmärksamhet och bli tilldelad ett värde baserat på att den egna kroppen finns till och kan tillfredställa en kvinnas begär. Han kan luta sig tillbaka och säga ”ta mig!” och lita på att det erbjudandet räcker till för att göra honom fantastisk. Plötsligt tillhör spelplanen kvinnan, hon kan bli aktör istället för åskådare och jaktbyte."
 
En klar guldkant på Dr Andies artiklar är de roliga bilderna, men dem får man inte kopiera, vilket jag högst motvilligt respekterar. Seså! Läs texten och bli bättre människor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback