Grå eftermiddagstankar

Varför är Klas Östergren med kanelte och lussebullar mycket mysigare än min hemtenta?
Fast i rättvisans namn måste jag ju erkänna att även kurslitteraturen skulle kunna kombineras med de två sistnämnda mysigheterna. Fast de skulle säkert bli mindre mysiga då eftersom omysigheten skulle smitta av sig. Säkrast att inte testa.

Tråkig utsikt idag. Mulet och nästan ingen snö vare sig på skogen eller på mitt vackra berg (ja, jag vet att det är byggt av sopor och att Åsa hävdar att det är Kragsäterkollektivets berg, men det är mitt och fint ändå).

Och så försöker jag ladda ner Cirkus Miramar-låtar från ett mediaarkiv som envisas med att vara stängt. Fast jag laddar aldrig ner något förstås, för det skulle ju vara olagligt. När jag lånar böcker av mina vänner är jag också noga med att betala biblioteksavgiften till författaren. Detta är extra jobbigt när denna varit död i ett par hundra år, och man måste spåra upp den som äger rättigheterna, men vad gör man inte för att följa lagar och förordningar.

Funderar på gratis kortfilm på Zita ikväll. Kan vara jättebra, kan vara uruselt.


Kommentarer
Postat av: Christofer

Försvinner inte upphovsrätten 100 år efter upphovsrättshavarens död? Tror det gäller för musik iaf

2006-01-17 @ 15:53:31
Postat av: Marianne

Så kanske det är, smidigt! Fast av kompisar lånar jag mest nyare böcker, så det hjälper inte så mycket.

Fast 2012 kommer jag att slippa kontakta Strindbergs släktingar, vilket är skönt. De verkar tycka att jag börjar bli jobbig, eftersom jag tappar bort deras bankkontonummer hela tiden och därför måste få det på nytt varje gång jag ska sätta in mina två och femtio. (Detta är ett schablonbelopp som jag tagit helt ur luften)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback