Rolig organisationstävling

Om en känner mig borde en förstå vissa saker. En organistionstävling där scouterna får en uppgiftslapp per ledare, lagd i ett förslutet kuvert med ledarens namn på, där ledarna inte känner till innehållet i varandras kuvert, är helt enkelt för frestande (patrullen fick även minuspoäng för öppnade kuvert, vilket innebar att en inte skulle öppna fler kuvert än en trodde sig hinna med). Men åter till vad en borde veta om en känner mig. Jag utgick naturligvis ifrån att även de andra ledarna skulle jävlas, så jag tänkte bara hänga på lite. Men de andra var alldeles för snälla. Eller opåhittiga, snarare.

Jag är mest nöjd med uppgiften: "Låtsas att Lars är en julgran. Dansa ringdans runt honom medan ni sjunger valfri julvisa. 8 poäng."

Kommentarer
Postat av: Louise

Den där uppgiften blir jag ju alldeles tvungen att sno till vår nästa orgtävling, när den nu blir. Får kanske byta ut Lars mot Magnus, han är ju en lång julgran i varje fall.

Postat av: Marianne

Ja! Och sen kan du hälsa Magnus att du fått idén av mig. Om han slutat sura över sovsäcksbuset ;-)

2006-02-06 @ 22:38:53
Postat av: Louise

Fast idéen med att ha kuvert och poängavdrag och olika ledare och allt det där kommer från oss från början ändå. Det var nog Anna som hittade på den...

Han har inte nämnt sovsäcken alls på sistone. Idag satt han istället och surade (glatt) över att två p-scouter var bättre än honom och Mats på att bowla vilket egentligen bara var Mats fel. Det var i alla fall det som skrevs i loggboken.

2006-02-06 @ 23:17:30
URL: http://saoirse.blogg.se
Postat av: Marianne

Men det jag inte begriper är hur man kan ha en sån tävling utan att ledarna busar med varandra...

He he, är Magnus den barnslige ledaren på er avdelning måhända? Lars och Micke är de vuxna på vår. Och kanske vår nya ledarkollega Anna, men hennes roll har inte riktigt utkristalliserat sig än.

2006-02-06 @ 23:41:22
Postat av: Louise

Eh, Magnus, barnslig, eh... Det är en diskussionsfråga. Barnsliga var vi förra året, då Anna och Stina var med. Numera är vi seriösa, eller låtsas åtminstone.

Vi har faktiskt ingen riktig barnslig ledare hos oss. Två "föräldraledare", en Magnus, en Mats (fast han ska ju flytta till Göteborg nu så han kan inte räknas som en hel), en Louise och en halv Sibban. Fast det kan vara ganska underhållande ändå... speciellt roligt är det att tracka Louise när vi har hajkplaneringemöte hemma hos Sigrun, samt att tracka Mats i loggboken :).

2006-02-07 @ 02:10:36
URL: http://saoirse.blogg.se
Postat av: Marianne

Fast att tycka att det är jobbigt att förlora i bowling mot p-scouter är lite barnsligt, kan man tycka...

2006-02-08 @ 00:23:00
Postat av: Louise

De skyllde istället på att de inte hade hunnit klart andra serien, vilket iofs var sant. Mats var dessutom helt på det klara med att han var sämst, mest enligt egen utsago alltså...

Förresten tycker jag att du ska tjata lite på Lars om att lägga upp ert program på hemsidan eftersom han inte verkar vara särskilt bra på att tjata på sig själv.

2006-02-08 @ 11:06:05
URL: http://saoirse.blogg.se
Postat av: eleonor

hello. hittade dig via google, gör själv org.tävl till scouterna..
lät jäkligt kul, hoppas du står ut med att jag lånar den lite. ;)
kram /eleonor

2006-10-04 @ 22:03:16
Postat av: Marianne

Självklart, låna på! Bara du lämnar tillbaka...

Fast det blir kanske jobbigt för scouterna att åka ända till Täby för att dansa runt Lars?

2006-10-09 @ 15:23:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback