Fredagskvällen i korthet

Här kommer en mycket försenad rapport från fredagens traditionella Orionölkväll:

Närvarande: Från Orion kom Christofer, CarlA, Johan H, Marianne, Åsa, Heidi och Niclas, från and Friends kom Lars, Pia och nygamla medlemmen Carl. (Om jag glömt någon ber jag oerhört mycket om ursäkt, jag var inte spiknykter och det var ju längesen...)

Vi träffades vid sjutiden på Odengatans mysigaste pub :-). Kvällen inleddes med goda soppor (men skaldjurssoppan är bättre än svampsoppan, även om den senare var helt okej), schyssta pastarätter och ett fall av gigantisk The Doors-burgare. Och naturligtvis en massa smaskig öl. Mest granat i mitt fall så klart - varför variera sig när det man har är så gott?

Åsa hävdade bestämt att George Bush är snäll men lite missförstådd, Lars meddelade att han bytt partitillhörighet till KPMLR, CarlA förstod inte vad kemtvättar skulle vara bra till eftersom det är så enkelt att tvätta själv, Christofer undrade vad förkortningen "www" stod för, Pia dissade alla människor som åker mer än tio mil från sin födelseort som överspända sensationssökare, Heidi tjatade på alla att vi skulle gå vidare till Spy Bar, Johan H deklarerade att han var nykterist och hatade körsång, Marianne förklarade att feminism är fånigt eftersom meningen med kvinnors liv faktiskt är att passa upp på män och Helena ville trots sin frånvaro förbjuda icke-konfessionella frivilligorganisationer riktade till ungdomar. Vad jag minns var det ungefär vad som inte hände. Naturligtvis hände inte en massa andra saker heller, men jag kan inte ta upp alla här.

Efter ett par timmars diskussioner om neo-konservatism, kollektivboende, flummighet, segling och mycket annat beslutade den tappra skara som höll ut (Marianne, CarlA, Heidi, Christofer och Carl. Niclas var ju också kvar, men han jobbade, så det räknas inte riktigt.) att hoppa över den överskattade klubbdelen av utekvällsnormen och istället fortsätta direkt till den mysiga efterfesten. Carl visade sig bo närmast och bjöd hem oss på spel och öl. Niclas såg till att vi fick med oss snacks och CarlA passade på att rymma på vägen. De uthålliga (ja, jag vet att Lars också var det, men det här är ingen plats för skvaller) spelade ett kunskapsspel som förmodligen är lättare på dagtid och efter en delvis jämn kamp avgick Marianne och Carl med segern. Nån gång mellan tre och fyra började de tre som inte bodde på platsen röra sig hemåt.

I övrigt: Jag har lyckats vara vegetarian i en och en halv vecka, idag gick jag äntligen med i Amnesty och innan kvällens ytterst måttliga öldrickande (på Kungsholmen - märkligt nytänkande) var jag och simtränade med Ikka. Hon är, för dem som inte vet det, världens bästa förskollärare. På deras sagodag då barnen klär ut sig ska hon klä ut sig till prins. Bara en sån sak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback