Fatburssjön, öl och rock(s)

Deltagare, i ingen ordning alls: Jag, Heidi, Magnus, Håkan, Martin, Anders (?), Tina, Shit-shit-killen och Christofer. Vi inledde med en förfest i Magnus coola lägenhet, som tyvärr ligger mitt i Fatburssjön, vilket innebar att vi historieinsnöade var tvungna att sno en roddbåt för att komma dit. Såsom lekansvarig hade jag tagit med mig Kinderägg som vi sedan använde till en tävling om vem som fick ihop sin leksak först. De flesta hade mest svårigheter med att få upp den gula behållaren som leksaken låg i - i Magnus fall var problemen så stora att han var nära att förlora trots att han fick en svampbobspennfigur som inte skulle monteras. Jag fick en gitarrspelande mexikan som rörde på armen när man tryckte den på huvudet, och var tvungen att både läsa bruksanvisningen och anlita förfestens samlade ingenjörskår för att få ihop den. Men chokladen var god.

Därefter bar det iväg till Rocks, där vi ägnade kötiden åt ordlekar där alla fuskade lite utom jag. Om jag fuskade mycket eller inte alls får läsaren själv gissa. På Rocks anslöt Christofer och Tina, och den sistnämnda träffade även den omtalade "Shit-shit -killen", som verkar trevlig men saknar grundläggande telefonetikettskunskaper (att svara "shit-shit" i telefon när tjejen man gett sitt nummer till ringer är väl kanske inte jätteklipskt). Vi erövrade en tvåsitssoffa som rymde mellan tre och sju av oss, och när vi insåg att flasköl var en bättre idé än fatöl fick vi även i oss god öl. Sen härjade vi på dansgolvet och blev översköljda med ett flertal öl av generösa bargäster. Verkligen översköljda, inte bara spillda på. Delar av min tröja gick att krama ur. I alla fall nästan.

Håkan och Magnus wappade sl och försökte lura i mig att nästa t-bana gick halv fyra, varför det inte var någon idé att gå innan dess, men fullt så lättlurad är jag inte efter fyra öl. Så efter en mysig tupplur på nattbussen var jag hemma redan före fyra.

Klockan elva dagen därpå bar det iväg till Västerås där jag nu ägnat dagen åt att lära Marcus klokheter och spöa Håkan och Lian i snabbalfapet.


Kommentarer
Postat av: Johan St

Drar mig till minnes en person jag mötte, helt appropå, för ett antal år sedan som, oberoende av vem som ringde, svarade just "shit-shit" när det ringde. Om dessa två är släkt eller samma person är omöjligt att svara på, jag minns inte längre exakt när eller var någonstans detta inträffade.

Jag ska för övrigt också till Aula Magna på tisdag, efter tips av min mor. Det ska bli intressant.

2006-02-05 @ 23:49:04
Postat av: Marianne

Shit-shit-killen är nog ungefär jämngammal med dig, lyssnar på rock med en förkärlek för Kaizers Orchestra och gillar Tina. Men det kanske inte hjälper. Får se om jag kommer imorgon, måste eventuellt ta tag i min förskräckliga studiesituation istället.

2006-02-06 @ 16:37:32
Postat av: Hogge

Det är faktiskt sant att det gick en t-bana halv fyra. Varifrån den gick eller åt vilket håll den skulle har jag däremot ingen aning om.

2006-02-06 @ 20:11:05
Postat av: Partysessan

Själv komm man därifrån utan ragg och troligtvis kände inte han jag fick telefonnummret av förra gången ens igen mig...

2006-02-06 @ 22:21:15
Postat av: Marianne

Hårt för partysessan. Om det är nån tröst har jag nog inte fått ragg på krogen sen typ tonåren. Delvis beror det på att jag aldrig fattar vad de där människorna vill som stör mig när jag dricker öl med mina kompisar. Nu kan jag på att andra meningen ovan är helt lögnaktig, men jag låter den vara så ändå ;-) Hemligheter...

2006-02-08 @ 14:09:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback