Den stora kärleken

Den stora kärleken Nu har jag gått och blivit kär... Ett par av er känner er just nu förorättade för att ni inte hört något om det här tidigare. Men ni blir kanske glada igen om jag säger att det är filosofen Arne Naess som jag är kär i? Eller snarare i hans bok Livsfilosofi. Jag och boken har dock ett platoniskt förhållande, även om jag måste erkänna att jag har kramat den lite. Trots att jag ännu inte har kommit mycket längre än strax förbi förordet. Det tar ju sån tid att läsa böcker som väcker så här mycket tankar. Hälften av lästiden går åt till att stirra ut genom fönstret och se att världen är vacker. Boken handlar och förnuft och känslor, med en uppvärdering av de sistnämnda, klart intressant. Livserfarenhet, visdom och ödmjukhet är coola egenskaper.

Tack Åsa och Erik för en bok som jag tror kommer att vara en ljuspunkt i glamourmörkret länge (som Åsa uttryckte det).





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback