Den hjärtligaste dagen

Kommersiellt jippo som reklambranschen har lurat på oss? Kanske det. Men det behöver ju inte vara ett hinder för att fira. Det gäller bara att fira på sitt sätt. Några firar med kollektivt nakenfika, vissa har romantiska mysmiddagar, en del väljer att inte fira, medan andra umgås med sina vänner och har mysigt med dem. Man kan också ha ett schysst solofirande med någon bra film (Mycket väsen för ingenting, High Fidelity, eller Förnuft och känsla till exempel) med något gott att äta och dricka till, och avsluta kvällen med att läsa om sin älsklingsbok/serietidning/älsklingstext på Marres blogg. Det viktiga är att inte känna sig tvingad att fira enligt någon tråkig norm (om man har en (eller flera) känslig(a) partner(s) kan det vara en idé att kommunicera om vilka normer man tänkt bryta mot så att hen inte blir upprörd över uteblivna blomsterfång). Jag ska baka, och, om detta lyckas, äta, tårta med en vän.

Hjärtliga kramar på er alla!

(Om ovanstående innehåller en massa stavfel beror det på att ni ser fel. Gå in och läs igen om någon dag när jag suttit vid en dator med ett ordbehandlingsprogram så kommer ni att se att stavfelen som inte fanns där från början inte finns då heller.)

Kommentarer
Postat av: Sandra

trevlig alla hjärtans dag på dig =) kram!

Postat av: Partysessan

Nu har jag en blogg för alla icke Helgonister...
de som läser helgon bloggen hittar samma sak här, typ. eftersom jag oftast klipper och klistrar.


Hejdihooo.blogg.se

2006-02-14 @ 22:06:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback