Nej jag tänker inte skriva en rubrik


Jag tänkte att jag skulle skriva en krönika om utseendefixering och problemet med att inte vilja spela på sitt utseende, men inte heller vilja bli av med fördelarna som följer av att göra det. Problemet med att lyckas låta bli att anpassa sig till en norm som man har goda förutsättningar att anpassa sig till utan större ansträngning. Jag tänkte raljera om det märkliga beteende en del människor har som beställer mat åt hela familjen i kiosker och på restauranger. Om att jag vill fråga om deras fruar (eller i enstaka fall män) inte kan prata. Jag tänkte skriva småroliga (tycker jag då) krönikor om allt roligt jag gjort, som i fredags då jag drack ekologisk öl och bar tegelpannor på ett brant hustak*, eller i lördags då jag drack annan öl och hade djupa relationssamtal i ett trapphus i Vasastan. Kollektivet vill också att jag rapporterar mer noga om hur deras Vattholmautflykt gick till, då Fröken K smet ut ur vedbon genom grisluckan och fortsatte att ropa förmaningar till alla som jobbade, tills Marre på tredje försöket fick in en fullträff med en trasig tegelpanna från sin öldrickarposition på taknocken. Tyvärr är jag alldeles för upptagen med att göra allt det här roliga för att ha tid att skriva om det.

Men jag tänkte lägga ut lite bilder från det senaste året som jag precis fått tillgång till, så blir det mer texter en annan gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback