Hår och frisyrer

Hår och frisyrer

Nu ska jag vara så där ytlig som jag aldrig är. Och om någon i en nära eller avlägsen framtid hänvisar till detta inlägg och påstår att jag bryr mig mycket om hur jag ser ut, kommer jag att radera inlägget och förneka dess existens....

Med detta sagt funderar jag lite över min frisyr.* På sätt och vis var det ju bra med långt hår, eftersom det mest hängde där och var ur vägen, och också var lätt att sätta upp. Men mitt korta hår på tidningsbilden ovan trivdes jag ju bra med. Men kort hår måste klippas mer än två gånger om året för att inte se ut som mitt hår gör nu... Och det känns inte realistiskt om jag inte får den där assistenten som staten borde tilldela alla oss som inte klarar av att organisera vardagen på egen hand ;-)

Kort hår känns som att det behöver mer fix än att bara borstas på tåget in till stan. Lian, du klarar ju att ha kort hår utan fix - hur gör du? (Jag tycker alltså att det är fint, för en gångs skull försöker jag inte vara dryg.) Medan nackdelen med långt hår framgår av bilden överst till vänster, även om min plågade min inte fick plats. Att behöva en timme för att reda ut håret gör simbassängsbesök lite mindre roliga.

Jag söker alltså efter en så underhållsfri frisyr som möjligt som jag passar i både själsligt och kroppsligt.

Härmed utlyser jag en omröstning: Ska jag spara ut håret (klippa topparna) eller klippa det kortare, till en "frisyr"?



*Översta mittenbilden föreställer inte mig, utan finns bara med som jämförelse.

Kommentarer
Postat av: Christofer

Eftersom Marianne vill att vi alla ska rösta så får jag väll vara den som börjar och ger min åsikt. Ska även försöka att vara allvarlig och inte så dryg.

Jag tyckte ditt långa hår var fint :)
Tycker även att din senaste klippning var helt ok, men min röst måste nog ändå gå till långt.

Svårt att veta hur du skulle se ut i riktigt kort hår, om du nu även funderar på det, så tänker inte ge ngn åsikt angånde det alternativet. Du får fråga igen isf.

(lite ironiskt att reklamen här ovanför är för Hårförlängnings Kitt och Hår extensions (rolig svengelska och särskrivning))

2006-08-07 @ 15:36:17
Postat av: Marianne

Men fler måste ju rösta - hur ska det annars gå att fatta beslut här?

Långt, som nu fast nyklippt, eller ännu kortare? För dem som har känt mig länge kanske permanetad page kan vara något att rösta på? Kom igen nu - Ni får ju en massa makt här...

2006-08-08 @ 01:35:23
Postat av: Johan B

Ja, jag tror att du vet vad jag tycker. Kort alltså. Sedan borde ju en kort frisyr vara mer underhållsfri än en lång, men jag har säkert fel. Du får gärna ha synpunkter på min frisyr också :-).

2006-08-08 @ 09:27:34
Postat av: Lian

Johan: Jag tror att du har fel om du inte med kort menar snagg.

Jag röstar mot snagg och för någon form av långt. (Tycker att du haft långt sedan permanentperioden.)

Är det du eller jag som inte kan höger och vänster?

2006-08-09 @ 11:28:17
Postat av: Christofer

Det är ju givetvis den av er två som står till höger som inte kan skilja på det och vänster...
...eller var det den som stod i mitten?

Jag röstar mot den permanentade pagen eftersom om den verkligen är permanent så får du leva med samma frisyr resten av ditt liv.

2006-08-09 @ 13:03:06
Postat av: Marianne

Lian: Det måste vara du, för jag förstår inte vad du menar. ;-)

2006-08-10 @ 02:55:28
Postat av: Anna Maria

Ha! Jag måste ju säga ultragrönt med snagg, nu när makten har givits.

Eller så kan jag vara lite seriös och tycka att det är rätt skönt med uppklippt hår, oavsett om det är medellångt eller kortare.

2006-08-10 @ 13:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback